54   
شناسه خبر: 12266   
تاریخ انتشار: 1395/05/18 00:41
هفت روش بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک
هفت روش بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

 

در این نوشته کوتاه، هفت نکته بازاریابی کم خرج ولی بسیار موثر برای کمک به کسب و کارهای کوچک جهت یافتن مشتریان و افزایش فروش محصولات و خدمات به آنان گردآوری شده است.

 

 

1. مانند شرکت های بزرگ تبلیغات نکنید:

هدف شرکت ها و سازمانهای بزرگ از انجام تبلیغات، اشاعه نام تجاری، و ایجاد شناخت، برای آینده است. اما کسب و کارهای کوچک، توان مالی انجام تبلیغات وسیع را ندارند.

 

در عوض، تبلیغاتتان را طوری طراحی کنید که فروش در زمان حال اثر بگذارد. یک روش برای اینکار، آنست که همواره در تبلیغات خود، پیشنهادهای تجاری به نفع مشتریانتان ارائه کنید. این یک راه مناسب برای جلب نظر مشتریان بالقوه است.

 

 

2. نسخه ارزانتری ارائه کنید:

برخی از افرادی که می توانند مشتری شما شوند، ممکن است نخواهند به اندازه ای که شما برای ارائه خدمات و یا فروش محصولاتتان در نظر دارید، مبلغی به شما پرداخت کنند. افرادی هم هستند که بیشتر از اینکه کیفیت برتر برایشان مهم باشد، قیمت کمتر، برایشان اهمیت دارد. برای اینکه این تعداد از مشتریان را از دست ندهید، می توانید نسخه ای کوچکتر و محدودتر از خدمات و یا محصولاتتان را با قیمت کمتری ارائه نمایید.

 

 

3. نسخه ای برتر ارائه کنید:

قانون بالا برای همه مشتریان صدق نمی کند. همه ی مشتریان دنبال قیمت های کمتر نیستند. بسیاری حاضرند قیمت بیشتری بپردازند تا محصول و یا خدمت برتری نسبت به دیگران از شما خریداری کنند. شما با ارائه نسخه ای برتر از خدمات و یا محصولات خود می توانید توجه این مشتریان را به خود جلب نمایید و در نتیجه، میزان متوسط درآمد خود را افزایش دهید. یک روش دیگر هم این است که تعدادی از محصولات و خدمات متفاوت خود را به هم ترکیب نمایید و به عنوان یک محصول ویژه با قیمت بالاتری ارائه نمایید.

 

 

 4. به دنبال راه های غیرمتعارف در بازاریابی و تبلیغات باشید:

در جستجوی روش هایی برای تبلیغات و بازاریابی باشید که رقبای شما ممکن است از قلم انداخته باشند و یا دست کم گرفته باشند. با کمی خوشفکری، همواره نکات و راه هایی ممکن است بیابید که بدور از ایجاد رقابت، درآمدتان را افزایش دهید. برای مثال تبلیغات تان را بر روی کارتهای تبریک و کارت پستال چاپ کنید و در موقعیت های مختلف؛ برای مشتریان هدف خود، ارسال نمایید. همین ایده ساده می تواند توجه و ترافیک زیادی را به سمت وب سایت شما که در آن محصولات و خدماتتان معرفی شده اند، ایجاد نماید.

 

 

5. تبلیغاتتان را محدود کنید:

سایز تبلیغاتتان را کوچک کنید طوری که بتوانید تبلیغات بیشتری انجام دهید. تجربه نشان داده است که برخی از تبلیغات کوچک، بازده بیشتری به نسبت تبلیغات بزرگتر، داشته اند.

 

 

6. با کسب و کارهای همکار، تبلیغات اشتراکی کنید:

با کسب و کارهای کوچک دیگرکه رقیبتان نیستند همکاری نمایید و پیشنهاد دهید که تبلیغات برای محصولات و خدماتتان، را با هم انجام دهید و هزینه ها را تقسیم نمایید. یا اینکه شما محصولات آنان را در کنار محصولات خود معرفی نمایید و آنان نیز این کار را برای محصولات و خدمات شما انجام دهند. تجربه نشان داده است که این روش، با هزینه ای کم، فروش زیادی را برای شرکت ها و کسب و کارهای همکار ایجاد کرده است.

 

 

7. از مشتریانتان استفاده نمایید:

از انجاییکه مشتریانتان در صورتیکه از محصول یا خدمات شما راضی باشند، به شما و کیفیت کار شما اعتماد دارند، بهتر است برای جلب مشتریان بیشتری، به آنها تکیه کنید تا غریبه ها. برای ترغیب مشتریان فعلی تان به افرادی که به صورت خواسته یا ناخواسته برای شما تبلیغات کنند، می توانید امکانات و روش های کاری ویژه ای برای آنان ایجاد نمایید. مانند تخفیف های ویژه ادامه کار با آنان. روش دیگر می تواند این باشد که محصولات و یا خدمات جدیدتان را پیش از اینکه اعلان عمومی نمایید، به آنان معرفی نمایید.

 

هر کدام از نکات ارائه شده در بالا می تواند یک روش ساده و ارزان برای هر کسب و کار کوچک برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش درآمد در زمان کوتاهی باشد.

اخبار مرتبط

با این کارها مشتری خود را نمک گیر کنید

راه های پولدار شدن از طریق فیسبوک

خلاقیت تفکر خود را تقویت کنید تا اعتبارتان بالا رود

نکاتی برای مدیریت مراسم ها و رویدادها

راه های پولدار شدن در ایران

راهکارهای تبدیل شدن به خانم کارآفرین موفق

مهارت هایی که موفقیت شغلی را تضمین می کند

استراتژی هایی برای آنکه یک مدیر عامل کارکشته شوید

ایده های سودآور در صنعت عکاسی

نکاتی برای نوشتن بهتر توضیحات محصول

معرفی انواع کسب و کارهای مختلف

نکاتی مهم برای شروع یک کسب و کار کوچک

موانع موفقیت کسب و کار در منزل

راه های به دست آوردن هنر مذاکره

با این راه ها ارائه ناموفق خود را اصلاح کنید

ایده های احمقانه که به کسب و کار‌های میلیونی تبدیل شدند

سه درس موفقیت در کسب و کار از زبان ثروتمندترین مرد چین

راه های حفظ پول برای کارآفرینان

نکاتی مهم در بازاریابی برای کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک

دلیل سرمایه گذاری نکردن مدیران بر مسئولیت های اجتماعی

راه های ساده پول درآوردن

لزوم تغییر نقش مدیران امروزی در پنج بخش کلیدی

کسب و کارهای موفق در بازار ایران

رازهای موفقیت از نگاه فیلسوف کار آفرین

فرمول موفقیت در کسب و کارهای خانگی

مصاحبه با جوان 19 ساله کارآفرین/ با 100 هزار تومان هم می توان کار کرد

اگر دنبال یک کسب و کار هوشمندانه هستید، این مطلب را بخوانید

نکاتی از برانسون برای شروع کردن کسب و کار موفق

توصیه‌ های موفق‌ترین زن کارآفرین دنیا

راه هایی برای انجام معامله های بزرگ

نوآوری در کسب وکار را چه زمانی و چگونه باید به کار برد

برگزاری دومین همایش ملی کتاب و نشر در بهمن‌ماه

بازگشت باران به تهران

با این 6 گام مسیر کارآفرینی را با فراز و فرودهای کمتری تجربه کنید

مدل های زیبا تزیین دسر و ژله

۶ راز موفقیت برای ارائه بهترین مصاحبه‌کاری

داستان کارآفرینی تبدیل سرمایه 400 دلار به 20 میلیون دلار

راهکارهایی برای داشتن آگهی خوب برای جذب مشتری و فروش

شما برای ثروتمند شدن به چه چیز نیاز دارید تا صفرهای بیشتری را جلوی رقم حساب بانکی خود اضافه کنید؟

۵ رکن موفقیت در کسب و کار به روش کریگ بالانتین

9 توصیه روانشناسانه که در کمترین زمان اعتماد خریداران را جلب کنید.

آغاز فرآیند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بختگان

حمایت 20 ساله از مالکیت معنوی اختراعات

سفره های مهمانی

ایده های خلاقانه دسر ژله ای فانتزی

ژله ویترینی مناسب زیباپسندان

گذراندن تعطیلات به روش افراد موفق

چگونه شنبه ای شاد و پرانرژی داشته باشیم

متناسب با شغل مورد علاقه تان لباس بپوشید؛ نه شغلی که دارید!

با استفاده از این 9 مورد ارزش شخصی و عزت نفستان را در محل کار تقویت کنید

بالاترین حد افسردگی در این 10 شغل

راههای مدیریت اختلاف با همکاران

چگونه در محل کار باجنبه و منطقی باشیم

عادت‌هایی که باعث می‌شوددر دید همکاران و حتی رئیس خود تبدیل به یک کارمند نالایق و غیر‌حرفه‌ای شویم.

ایجاد صندوق ایده‌پردازی و مالی در استان‌ها

چرا در محل کارتان انگیزه ندارید

10 راهکار برای اضافه کردن حقوقتان

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

6 اصل مهم موفقیت درکارآفرینی

چگونه بازاریاب موفقی باشیم

چگونگی کاهش استرس در محیط کار

چگونگی راه اندازی شیرینی پزی و قنادی

چگونه محیط کار را برای کارکنان دلپذیر کنیم

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست

5رکن اصلی برای یک تجارت موفق

8درس از مدیرعامل آمازون

فقط 5 دقیقه وقت بگذارید تا ...

رازهای موفقیت این 6جوان ایرانی

تبلیغات در تلگرام، بی قانون، بی مالیات و بی فایده

ابر برندها اینگونه تبلیغ می‌کنند

موفقیت مالی در خانواده

با این نشانه ها اصلا ثروتمند نمی‌شوید

مشتریانی که باید از دستشان خلاص شد

از بورس چه می‌دانید

زمان افت فروش چکار کنیم؟

با مشتری مخالفت کنید اما...

رابطه تنگاتنگ کمال گرایی و فرسودگی شغلی

کلید موفقیت در بازاریابی مشاغل کوچک

کارآفرین موفق را بیشتر بشناسید

ده نکته مهــم بـــرای موفقیت در مدیــریت

چگونه به یک مدیر فراموش‌نشدنی تبدیل شویم؟

اصول مدیریت کیفیت

کارمندان خوب اشتباه می کنند و رهبران خوب به آنها این اجازه را می دهند

ایران باستان و نصایح مدیریتی

۱۲ راهکار برای مدیریت زمان

مناسبترین برخورد یک مدیر مرد با کارمندان خانم

مدیریت خلاق

پاستور؛اصول مدیریت را بخوبی می‌دانست

15نکته کوتاه مدیریتی

چرا باید به کار منعطف برای کارمندان توجه داشت؟

۷ درس کارآفرینی از تام هنکس

۱۸ کاری که مدیران موفق هر روز انجام می دهند

یک کارفرمای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

رواج داستان برند در میان کارکنان

مدیریت تغییر و روش های مقابله با مقاومت کارکنان در مقابل تغییر

چگونگی آموزش کارمندان تازه وارد

۷ عامل شکست رهبران کسب و کار

استراتژی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

افسانه کارآفرینی!

درست‌ترین راه اخراج کارکنان

captcha