3   
شناسه خبر: 12275   
تاریخ انتشار: 1395/05/19 05:50
با مشتری مخالفت کنید اما...
با مشتری مخالفت کنید اما...
مخالفت کردن تنها به شکل «نه» گفتن بروز پیدا نمی کند. مخالفت کردن با مشتری امری طبیعی است و نمی توان از بروز آن جلوگیری کرد اما نحوه بیان مخالفت با مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

 

مخالفت کردن تنها به شکل «نه» گفتن بروز پیدا نمی کند. مخالفت کردن با مشتری امری طبیعی است و نمی توان از بروز آن جلوگیری کرد اما نحوه بیان مخالفت با مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد. 
 

برای آن که فروشی صورت گیرد، مهمترین و بنیادی ترین قانون این است که بین فروشنده و خریدار موافقت شکل گیرد. این بدان معنا نیست که فروشنده باید مشتری را گمراه کند و نظر واقعی اش را برای جلوگیری از ایجاد مخالفت به زبان نیاورد. بیان مخالفت به شکلی که مشتری را رنجیده خاطر نکند و احساس مسئولیت فروشنده را نسبت به او نشان دهد به هنرمندی فروشنده نیاز دارد.
 

بنا به آنچه گفته شد بهتر است از به زبان آوردن جملاتی که در این متن آمده تا حد امکان پرهیز کنیم و سعی کنیم معادل های خوبی برای آنها به کار ببریم.

 

 

کار شما به واحد ما ارتباطی ندارد.
زمانی که مشتری با شما به عنوان نماینده شرکت تان تماس می گیرد شما باید مسئولیت تمام امور را به عهده بگیرید. از پاس دادن مشتری به واحدهای مختلف خودداری کنید. شاید خواسته مشتری واقعا به واحد شما هیچ ارتباطی نداشته باشد اما او به شما اعتماد کرده و شما را واسطه خود و شرکت قرار داده است. پس حتی اگر کار مشتری به شما و واحدتان مربوط نمی شود، سعی کنید پیگیری لازم را از جانب او انجام دهید و نماینده او در سازمان خود باشید.

 


سیاست کاری شرکت اینگونه است.
هیچ کدام از مشتریان شما علاقه ای به شنیدن این جمله ندارد حتی اگر حق صد درصد با شما باشد. برای مشتری اهمیتی ندارد که سیاست شرکت شما چیست؛ او به دنبال خدماتی است که شرکت برایش فراهم می کند، بنابراین سعی کنید دلیل خود را به مشتری بفروشید. همیشه خود را برای چنین شرایطی آماده کنید و راه حل هایی را به مشتری ارائه دهید.
 

 

قیمت این محصول برای شما بالا است.
همیشه رفتارتان با خریدار حرفه ای باشد. اگر فروشنده درباره توانایی مالی خریدار از پیش قضاوت کند، هزینه سنگینی را باید بپردازد. احترام و رفتار حرفه ای در برخورد با تمام مشتریان از وظایف هر فروشنده ای است. نوع ارائه فروش ما برای تمام مشترین احتمالی باید به گونه ای باشد که آنها را به چشم خریدار قطعی ببینیم. گاهی اوقات رفتار حرفه ای فروشنده باعث می شود که حتی اگر مشتری در آن مقطع بودجه لازم برای خرید را ندارد، در ذهن خود نام آن فروشنده و شرکتش را ثبت کند تا در اولین فرصت خرید خود را از آنها صورت دهد.
 

 


 

 

ساعت کاری من تمام شده است.
یک فروشنده حرفه ای باید 24 ساعته و هفت روز هفته فروشنده باشد. برای فروشنده ای که می خواهد پیشرفت کند، ساعت کاری و تعطیلی معنایی ندارد. همه ما مشکلات و دغدغه های زندگی شخصی و خانوادگی خودمان را داریم اما هیچ کدام از اینها برای مشتری قابل قبول نیست. او شماره همراه شما را دارد و ساعت 10 شب با شما تماس گرفته است. سعی کنید این اتفاق را فرصتی برای پیشی گرفتن از رقیب ببینید و به خاطر رعایت نکردن زمان کاری به مشتری اعتراض نکنید.
 

تعداد زیاد شرکت ها این فرصت را به مشتری می دهد تا خیلی راحت سراغ رقیب شما برود، پس از موارد اینچنینی باید حداکثر استفاده را برد و خود را خادم مشتری در هر زمانی نشان داد. اگر در شرایطی قرار داریم که واقعا نمی توانیم کاری برای مشتری انجام دهیم (مثلا در بیمارستان هستیم) می توانیم از یکی از همکاران خود بخواهیم که کار مشتری را انجام دهد یا حتی شماره رقیب را به مشتری بدهیم تا کارش راه بیفتد. مهم این است که مشتری احساس مسئولیت و تعهد ما را درک کند. 

 

 

اخبار مرتبط

اصول موفقیت کسب و کار به روایت از دنی گارسیاست

ویژگی های مهم یک کارآفرین موفق

راهکارهای جلب رضایت مشتری

آیا احساس می‌کنید روند پیشرفت شما متوقف شده است؟

تام هاپکینز از 8 اصل موفقیت در کسب و کار می گوید

مزایا و معایب کارکردن در منزل

بازگشت باران به تهران

9 اشتباه مدیران که باعث میشود کارمندان شایسته کارشان را ترک کنند را بشناسید

اگر این علایم را دارید حتما به مرخصی بروید

با 10 نفر اول برترین داشمندان و نوابغ زنده جهان آشنا شوید

شغل های متناسب با روحیه آدمهای احساساتی

5 راز موفقیت مارک مک دونالد صاحب رستوران های زنجیره ای مک دونالد

آشنایی با شغل مهندس طراحی صنعتی

روش برنامه ریزی برای موفقیت در کسب و کار

عادت های غلط و مخرب در محل کار را بشناسیم .

چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم؟

۵ مغز متفکر اول جهان کدامند و چه ثروتی برای خودشان ساخته اند؟

اصول نگارش صحیح ایمیل حرفه ای ها در کسب وکار

۵ رکن موفقیت در کسب و کار به روش کریگ بالانتین

7 ویژگی کارکردی مدیران موفق

چگونه بازاریاب حرفه ایی در پشت تلفن باشیم

آغاز فرآیند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بختگان

شعارهای زندگی 5 زن موفق دنیا

توصیه هایی برای داشتن یک محیط کار بانشاط و سالم

با استفاده از زبان بدن چگونه در مصاحبه شغلی خود موفق شویم

4 کلید طلایی رسیدن به موفقیت شغلی

معرفی اپلیکیشن های سرمایه گذاری و بودجه بندی

سرمایه گذاران باید به عامل تغییرات آب و هوا توجه نمایند

اعلام زمان برگزاری المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی

بزرگ‌ترین درسی که از استیو جابز آموختیم

چرا می خواهید پولدار شوید؟

روانشناسی تغییر درامد در کسب وکار

دکتر علیرضا نبی‌ کارآفرین برگزیده

روش صحیح برخورد با دیگران و کنار آمدن با آنها در محیط کار

بانوی هنرمندی که با هنر خود کارآفرینی کرد

راه حل هایی برای پس انداز کردن با حقوق کارمندی

برگزاری دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در آبان ماه

راه حل هایی برای وقتیکه از رئیستان باهوش ترید!!!

موفقیتی به شیرینی طعم ناتلا

شرکت‌های بین‌المللی در صف مشارکت در فرودگاه امام(ره)

14 کاری که افراد موفق در 15 دقیقه ابتدایی روز کاری‌شان انجام می‌دهند

رفتار و عاداتهایی که شما را از مسیر رسیدن به موفقیت شغلی باز می دارند

معرفی مشاغل

طرز صحیح نوشتن رزومه کاری

نفت ایران به انگلیس صادر میشود

درس‌هایی از فلسفه‌ی کسب و کار جف بزوس

با استفاده از این 9 مورد ارزش شخصی و عزت نفستان را در محل کار تقویت کنید

معرفی مشاغل

ویزگی های مشترک افراد موفق

آیا من متولد شدم که یک کارآفرین باشم ؟؟؟

همایش آموزشی "آینده بهتر" با هدف ورود بهتر به بازار کار برگزار می‌شود

معرفی مشاغل

تست روانشناسی انتخاب شغل

معرفی مشاغل

راههای مدیریت اختلاف با همکاران

کاری در خور افتخار (دیرین دیرین)

عادت‌هایی که باعث می‌شوددر دید همکاران و حتی رئیس خود تبدیل به یک کارمند نالایق و غیر‌حرفه‌ای شویم.

ایجاد صندوق ایده‌پردازی و مالی در استان‌ها

همکاری دانشگاه امام خمینی و مرکز دانش‌پژوهان

طراحی داخل تاکسی به سبک کارتونی و سرگرم کننده

ششمین نمایشگاه کار در دانشگاه شریف

چگونه می توانیم کسب و کارمان را رونق بخشیم

ارز آوری برای کشور با صنعت پوشاک

نحوه برخورد با مشتری عصبانی و ناراضی

چرا در محل کارتان انگیزه ندارید

12 نشانه موفقیت درکسب و کار

معرفی مشاغل

اینستاگرام مسیر زندگی کارمند آی.بی.ام را تغییر داد

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

روشهای رفتاری یک کارمند موفق

راههای جلوگیری از خواب آلودگی در محل کار

شغلهایی که باعث ریزش مو میشوند کدامند؟

معرفی مشاغل

10رفتار اشتباه در محل کار

چگونه می توان فعالیت های رقبا را بدون شکستن قوانین رصد کرد؟

روش هایی برای فروش بهتر

تصاویر زیبا از داخل خانه پولدارترین مرد کره زمین

محیط کار و بیماری های مربوط به آن

چگونه بازاریاب موفقی باشیم

معرفی مشاغل

از عادت بد کارکردن در زمان ناهار خلاص شوید

معرفی مشاغل

زمان استعفا رسیده است، اگر…

10 روش برای انتخاب کردن شغل مناسب

معرفی مشاغل

میلیاردر ایرانی در دره سیلیکون

جوان‌ترین میلیاردر دنیا چگونه زندگی می کند؟

5 مهارت برای داشتن موفقیت شغلی

شغل‌های پردرآمد جهانی با مدرک دیپلم!

معرفی مشاغل

چطور بین کار بیرون از منزل و نگهداری از فرزندان تعادل برقرار کنیم؟

فضای محیط کاری خوب چه شرایطی دارد

برگزاری دوره‌های ویژه کسب‌وکار برای مدیران بنگاه‌های اقتصادی

آشنایی با شغل مهندس عمران

چگونگی کاهش استرس در محیط کار

چگونگی راه اندازی شیرینی پزی و قنادی

چگونه محیط کار را برای کارکنان دلپذیر کنیم

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست

5رکن اصلی برای یک تجارت موفق

8درس از مدیرعامل آمازون

captcha