17   
شناسه خبر: 12343   
تاریخ انتشار: 1395/05/19 02:21
شکلات های کاکائویی
شکلات  های کاکائویی
در بین انواع شکلات، آنهایی که بر پایه کاکائو هستند ارزش تغذیه‌ای بالاتری دارند. البته در مصرف این نوع شکلات‌ها هم نباید افراط کرد...

معمولا بیشتر بچه‌ها علاقه فراوانی به شکلات‌های مختلف دارند. در بین انواع شکلات، آنهایی که بر پایه کاکائو هستند ارزش تغذیه‌ای بالاتری دارند. البته در مصرف این نوع شکلات‌ها هم نباید افراط کرد چون کاکائو دارای ماده‌ای به‌نام کافئین است که می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب در برخی افراد، بی‌خوابی یا حتی تشدید بیش‌فعالی در بچه‌های مبتلا به این بیماری شود. بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترهای سالم می‌توانند روزی ۳-۲تکه کوچک شکلات کاکائویی مصرف کنندبهتر است بدانید در صنعت شکلات‌سازی به شکلات‌های بر پایه کاکائو هم مقداری شکر و روغن اضافه می‌کنند تا محصول نهایی طعم بهتری داشته باشد. همین شکر و روغن می‌تواند باعث افزایش کالری دریافتی از طریق مصرف این خوراکی خوشمزه شود.

شکلات‌های کاکائویی به دلیل روغنی که دارند، می‌توانند جلوی اشتها را تا اندازه‌ای بگیرند به‌همین دلیل والدین نباید شکلات را قبل از وعده‌های اصلی غذایی به بچه‌های لاغر خود بدهند و اگر فرزندشان اصرار به خوردن شکلات داشت، آن را حدود نیم تا یک ساعت بعد از غذا به او بدهند ولی اگر فرزندشان چاق باشد، می‌توانند این خوراکی را حدود نیم ساعت قبل از غذا به او بدهند تا اشتها و ولع او برای غذا خوردن کمی کم شود. البته ناگفته نماند که به‌طور کلی، بهتر است خوراکی‌های پرکالری مانند شکلات‌های چرب و شیرین تاحد ممکن در برنامه غذایی بچه‌های چاق و دارای اضافه‌وزن، محدود شود.

بد نیست بدانید شکلات‌های کاکائویی صرف نظر از شکر، روغن و کالری در مقایسه با سایر شکلات‌هایی که فقط از آب، شکر و اسانس‌های مختلف ساخته شده‌اند، خواص بیشتری دارند. مثلا شکلات‌های کاکائویی، حاوی مواد مفیدی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و به‌همین دلیل مصرف آنها به سایر شکلات‌ها برتری دارد. اگر شما یا فرزندتان به خوردن شکلات‌های کاکائویی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم انواع کم‌شیرین و کم‌چرب آنها را خریداری و استفاده کنید. خیلی از افراد گمان می‌کنند شکلات‌های تلخ موجود در بازار، بدون شکر و چربی هستند بنابراین به‌دلیل کالری پایینی که دارند، می‌توان به اندازه دلخواه آنها را مصرف کرد در حالی که حتی شکلات‌های تلخ هم حاوی مقداری شکر هستند و چربی بالایی دارند. به‌همین دلیل حتی شکلات‌های تلخ هم جزو خوراکی‌های پرکالری محسوب می‌شوند و باید با احتیاط در رژیم غذایی بچه‌های چاق و دچار اضافه‌وزن جای بگیرند.

معمولا بیشتر بچه‌ها علاقه فراوانی به شکلات‌های مختلف دارند. در بین انواع شکلات، آنهایی که بر پایه کاکائو هستند ارزش تغذیه‌ای بالاتری دارند. البته در مصرف این نوع شکلات‌ها هم نباید افراط کرد چون کاکائو دارای ماده‌ای به‌نام کافئین است که می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب در برخی افراد، بی‌خوابی یا حتی تشدید بیش‌فعالی در بچه‌های مبتلا به این بیماری شود. بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترهای سالم می‌توانند روزی ۳-۲تکه کوچک شکلات کاکائویی مصرف کنندبهتر است بدانید در صنعت شکلات‌سازی به شکلات‌های بر پایه کاکائو هم مقداری شکر و روغن اضافه می‌کنند تا محصول نهایی طعم بهتری داشته باشد. همین شکر و روغن می‌تواند باعث افزایش کالری دریافتی از طریق مصرف این خوراکی خوشمزه شود.

شکلات‌های کاکائویی به دلیل روغنی که دارند، می‌توانند جلوی اشتها را تا اندازه‌ای بگیرند به‌همین دلیل والدین نباید شکلات را قبل از وعده‌های اصلی غذایی به بچه‌های لاغر خود بدهند و اگر فرزندشان اصرار به خوردن شکلات داشت، آن را حدود نیم تا یک ساعت بعد از غذا به او بدهند ولی اگر فرزندشان چاق باشد، می‌توانند این خوراکی را حدود نیم ساعت قبل از غذا به او بدهند تا اشتها و ولع او برای غذا خوردن کمی کم شود. البته ناگفته نماند که به‌طور کلی، بهتر است خوراکی‌های پرکالری مانند شکلات‌های چرب و شیرین تاحد ممکن در برنامه غذایی بچه‌های چاق و دارای اضافه‌وزن، محدود شود.

بد نیست بدانید شکلات‌های کاکائویی صرف نظر از شکر، روغن و کالری در مقایسه با سایر شکلات‌هایی که فقط از آب، شکر و اسانس‌های مختلف ساخته شده‌اند، خواص بیشتری دارند. مثلا شکلات‌های کاکائویی، حاوی مواد مفیدی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و به‌همین دلیل مصرف آنها به سایر شکلات‌ها برتری دارد. اگر شما یا فرزندتان به خوردن شکلات‌های کاکائویی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم انواع کم‌شیرین و کم‌چرب آنها را خریداری و استفاده کنید. خیلی از افراد گمان می‌کنند شکلات‌های تلخ موجود در بازار، بدون شکر و چربی هستند بنابراین به‌دلیل کالری پایینی که دارند، می‌توان به اندازه دلخواه آنها را مصرف کرد در حالی که حتی شکلات‌های تلخ هم حاوی مقداری شکر هستند و چربی بالایی دارند. به‌همین دلیل حتی شکلات‌های تلخ هم جزو خوراکی‌های پرکالری محسوب می‌شوند و باید با احتیاط در رژیم غذایی بچه‌های چاق و دچار اضافه‌وزن جای بگیرند.

معمولا بیشتر بچه‌ها علاقه فراوانی به شکلات‌های مختلف دارند. در بین انواع شکلات، آنهایی که بر پایه کاکائو هستند ارزش تغذیه‌ای بالاتری دارند. البته در مصرف این نوع شکلات‌ها هم نباید افراط کرد چون کاکائو دارای ماده‌ای به‌نام کافئین است که می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب در برخی افراد، بی‌خوابی یا حتی تشدید بیش‌فعالی در بچه‌های مبتلا به این بیماری شود. بچه‌ها و حتی بزرگ‌ترهای سالم می‌توانند روزی ۳-۲تکه کوچک شکلات کاکائویی مصرف کنندبهتر است بدانید در صنعت شکلات‌سازی به شکلات‌های بر پایه کاکائو هم مقداری شکر و روغن اضافه می‌کنند تا محصول نهایی طعم بهتری داشته باشد. همین شکر و روغن می‌تواند باعث افزایش کالری دریافتی از طریق مصرف این خوراکی خوشمزه شود.

شکلات‌های کاکائویی به دلیل روغنی که دارند، می‌توانند جلوی اشتها را تا اندازه‌ای بگیرند به‌همین دلیل والدین نباید شکلات را قبل از وعده‌های اصلی غذایی به بچه‌های لاغر خود بدهند و اگر فرزندشان اصرار به خوردن شکلات داشت، آن را حدود نیم تا یک ساعت بعد از غذا به او بدهند ولی اگر فرزندشان چاق باشد، می‌توانند این خوراکی را حدود نیم ساعت قبل از غذا به او بدهند تا اشتها و ولع او برای غذا خوردن کمی کم شود. البته ناگفته نماند که به‌طور کلی، بهتر است خوراکی‌های پرکالری مانند شکلات‌های چرب و شیرین تاحد ممکن در برنامه غذایی بچه‌های چاق و دارای اضافه‌وزن، محدود شود.

بد نیست بدانید شکلات‌های کاکائویی صرف نظر از شکر، روغن و کالری در مقایسه با سایر شکلات‌هایی که فقط از آب، شکر و اسانس‌های مختلف ساخته شده‌اند، خواص بیشتری دارند. مثلا شکلات‌های کاکائویی، حاوی مواد مفیدی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و به‌همین دلیل مصرف آنها به سایر شکلات‌ها برتری دارد. اگر شما یا فرزندتان به خوردن شکلات‌های کاکائویی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم انواع کم‌شیرین و کم‌چرب آنها را خریداری و استفاده کنید. خیلی از افراد گمان می‌کنند شکلات‌های تلخ موجود در بازار، بدون شکر و چربی هستند بنابراین به‌دلیل کالری پایینی که دارند، می‌توان به اندازه دلخواه آنها را مصرف کرد در حالی که حتی شکلات‌های تلخ هم حاوی مقداری شکر هستند و چربی بالایی دارند. به‌همین دلیل حتی شکلات‌های تلخ هم جزو خوراکی‌های پرکالری محسوب می‌شوند و باید با احتیاط در رژیم غذایی بچه‌های چاق و دچار اضافه‌وزن جای بگیرند.

پایگاه خبری ایرانیان موفق
اخبار مرتبط

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی و قارچ

طرز تهیه کوکوی نودل

رول پنیر و گوجه و زیتون در خیار

اردور مرغ و قارچ، خوشمزه و عالی

پیراشکی سیب زمینی،‌ خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه خورشت انار

طرز تهیه چیـکن کاری یا مرغ کاری با قارچ

15 راز برای خوشمزگی لازانیا

طرز تیه میگو پفکی

طرز تهیه کیک گوشت

طرز تهیه صبحانه لذیذ برای اخر هفته ها

طرز تهیه بیف سوخاری با نان سیر

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

ارتباط مستقیم تغذیه و خلق و خو

لقمه های پنیری خوشمزه

ته چین مرغ و بادمجان

طرز تهیه رول برگر

طرز تهیه دسر میوه ای با یک لایه شکلات

طرز تهیه فینگرفود با قارچ

کرپ پنیر و ژامبون

طرز تهیه آبگوشتی مفید برای مبتلایان به پوکی استخوان و درد مفاصل

میگو با خمیر بنیه

کاپ کیک ژله ای با تزیین میوه

طرز تهیه پاستا فتوچینی با پستوی جعفری و گردو

سیب زمینی پنیری سرخ شده

طرز تهیه راتاتوی برای گیاه خواران

طرز تهیه ماهی قزل الا رژیمی

طرز تهیه کباب اوکراینی

طرز تهیه بستنی سوخاری

طرز تهیه واویشکا گیلان

پیشنهاد 7 ساندویچ برای ناهار مدرسه کودکتان

طرز تهیه لازانیای کدو سبز

طرز تهیه بیف استروگانف

طرز تهیه سالاد مرغ با بادام و جعفری

تهیه گرانولا در منزل

پودینگ شکلاتی چربی سوز

خواص و فواید گوشت بوقلمون

طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان

نکته هایی در سرخ کردن ماهی

طرز تهیه خورش میگو

اسموتی های مغذی مخصوص لاغری

طرز تهیه بریانی اصفهان

طرز تهیه مسما بادمجان شمالی

طریقه ی درست کردن ته چین مرغ در فر

چگونه نگه داشتن مواد غذایی

صبحانه بی نظیر و متفاوت

سالادهای خوشمزه ای که غذا هم هستند

آش دوغ اردبیل

طرز تهیه قیمه نثار

صبحانه ای کامل =بدنی سالم

تغذیه صحیح در دوران سالمندی

کلم‌پلو شیرازی

طرز تهیه جوجه چینی مخصوص با سس بنیه

لام چیکن نعنایی تجربه طعم جدید

طرز تهیه 20 نوع صبحانه رستورانی در منزل (2)

طرز تهیه 20 نوع صبحانه رستورانی در منزل (1)

چنگال ارتعاشی برای لاغری!

کاهش وزن با دانه های شگفت انگیز

یک غذای خوشمزه با مرغ و قارچ

املت سیب زمینی

طرز تهیه بیف استروگانف

فوت و فن خوش طعم کردن غذاها

۱۰ حقیقتی که باید درباره کاهش وزن بدانید

معجزه پای مرغ

سیب پلو (کرمانشاهی)

نشانه هایی که شما به فیبر غذایی بیشتری نیاز دارید

طرز تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد مرغ تایلندی

چگونه مرغ ایتالیایی درست کنیم؟

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

آشنایی با میان ‌وعده‌های کم کالری

طرز تهیه کدوی کبابی رژیمی

طرز تهیه آسان ترین کیک بستنی

طرز تهیه پاستا با مرغ و سس آلفردو

طرز تهیه سوپ قارچ خامه ای

طرز تهیه کتلت گردو ، بسیار خوشمزه و مقوی

طرز تهیه حلوا مجلسی زعفرانی

شامی برنج

چگونه یک کیک تمشکی خوشمزه بپزیم؟

طرز تهیه آبگوشت بزباش

طرز تهیه خوراک میگو ایتالیایی

طرز تهیه کوکوی سیب زمینی و قارچ

خورش خلال بادام کرمانشاهی

ته چین کباب تابه ای

صبحانه ی کامل یعنی چه؟

طرز پخت ماهی سالمون

طرز تهیه خورش طلاکوله یا خورش گیلانی

طرز تهیه کباب کوبیده

فواید خاک شیر و استفاده از آن

5 سالاد غنی از پروتئین که مرغ یا ماهی نیستند

اهمیت تغذیه و صبحانه کامل در سلامتی

کمپوت مقوی و خوشمزه

مسکنی از جنس غذا برای سردرد

کشک بادمجان با طعمی متفاوت

آداب پذیرایی از میهمان

طرز تهیه پیتزا نودل بدون فر

قارچ سوخاری به روشی متفاوت

کوکو مرغ سه رنگ مجلسی

غذاهایی که جلوی اشتها را میگیرند

خاصیت معجزه آسای موزهای گندیده و سیاه

captcha