41   
شناسه خبر: 1570   
تاریخ انتشار: 1395/03/09 10:59
توصیه هایی برای موفقیت در بازاریابی محتوایی
توصیه هایی برای موفقیت در بازاریابی محتوایی
مراجعه کنندگان می خواهند «ببینند» چه چیزی برای گفتن دارید، نه اینکه بخوانند. هر بار که ایده ای جدید برای یک مطلب داشتید، ابتدا فکر کنید چطور می توانید آن را به صورت تصویری ارائه کنید.

 

مراجعه کنندگان می خواهند «ببینند» چه چیزی برای گفتن دارید، نه اینکه بخوانند. هر بار که ایده ای جدید برای یک مطلب داشتید، ابتدا فکر کنید چطور می توانید آن را به صورت تصویری ارائه کنید.
اگر بخواهیم یک دلیل برای وجود بازاریابی محتوا ارائه کنیم، آن جلب توجه است. افراد و شرکت هایی که به بازاریابی محتوا می پردازند، انرژی و زمان زیادی صرف می کنند تا مطمئن شوند محتوایی که ارائه میکنند خلاق و گیراست و بین مردم به اشتراک گذاشته شده و همه جا پخش می شود.

با توجه به تغییرات مداوم در الگوریتم های موتورهای جستجو، ناپایداری وفاداری مخاطبان هدف، تغییر در میزان محبوبیت دستگاه ها و موارد دیگر، بازاریابی محتوا به یک مسابقه بزرگ تبدیل شده که هر کس سعی دارد از دیگران عقب نماند. مسابقه ای که به این زودی ها پایانی ندارد. به منظور اطمینان از اینکه بهترین تلاش ممکن را در این زمینه انجام می دهید، در اینجا 10 پیشنهاد ارائه کرده ایم که می تواند به بازاریابان محتوا کمک کند تا در این مسابقه پا به پای تغییرات و تحولات پیش بروند.

به نسل جوان توجه کنید
این نسل همان نسلی هستند که کاملا با یکدیگر در ارتباطند، افراد 18 تا 34 ساله ای که در حال حاضر مسئول 500 میلیارد دلاری هستند که سالانه برای اینترنت پرداخت می شود و تنها چند سال دیگر 75 درصد نیروی کار را تشکیل می دهند. این موارد تعدادی از مشخصه های این گروه است که بهتر است در استراتژی های بازاریابی شما به آنها دقت شود:

- تمام وقت با یکدیگر در ارتباط هستند.
- از روش های سنتی که کسب و کارها سعی دارند به آنها دسترسی داشته باشند، جدا هستند؛ حتی اگر از طریق بازاریابی محتوا باشد.
- برای پیشنهاد و مشورت به دوستان شان اعتماد می کنند.
- نمی خواهند «وادار» به انجام کاری شوند.
- برای اینکه مطلبی را بخوانند و به اشتراک بگذارند، به دلیل نیاز دارند؛ اینکه برایشان جالب باشد، سرگرم شوند، از آنها خواسته شده باشد که مشارکت کنند، نکات دقیق و ظریف و همچنین اعتبار، اصالت و مسئولیت اجتماعی را در آن ببینند.

به شکلی منحصر به فرد روی برند خود متمرکز شوید
نسل کنونی و آینده بازار هدف شما به دنبال حقیقت است، نه جلوه و ظاهر. می خواهند بدانند چه کسی هستید و از چه کسی خرید می کنند. می خواهند افراد پشت پرده این برند را بشناسند. این بخش عمده ای از تلاش برای ایجاد رابطه با مشتریان است که اکثر بازاریابان محتوا از آن آگاه هستند اما بهبود و ارتقای این بخش از فعالیت شما بسیار مهم است.
ویدئوها، تصاویر و داستان های شخصی جالبی که به تیم شما مربوط باشند، به مرور زمان اهمیت پیدا می کنند.

یک جنبش و حرکت همگانی داشته باشید
میزان فروش کفش های تولید شده شرکت Toms به شدت افزایش یافته، دلیلش هم جنبشی است که این شرکت راه اندازی کره است: همه افراد محروم در سراسر جهان کفش به پا داشته باشند. این شرکت به ازای هر جفت کفشی که میفروشد یک جفت کفش به مردم محروم هدیه می دهد. مشتری امروز دیگر نگران قیمت کفش خود نیست، ارزش اینکه بخشی از یک جنبش همگانی باشد به همان اندازه اهمیت دارد.

امکان مشاهده و خواندن آسان
آسان خواندن، معانی بسیاری دارد اما اینکه مردم بتوانند محتوایی را که ارائه کرده اید، روی هر دستگاهی دریافت و مشاهده کنند، بسیار اهمیت دارد. تهیه یک استراتژی که ابتدا به موبایل توجه کند، باید همین الان اجرا شود.

طراحی استراتژی محتوا باید ابتدا به دستگاه های همراه و موبایل بپردازد و سپس می توان موارد بیشتری را برای رایانه های شخصی در نظر گرفت، البته با این تصور که استفاده از رایانه کمتر خواهد شد.

ارسال مداوم دعوتنامه برای مشارکت
سعی کنید تا حدی که می توانید به طور مداوم مسابقات و نظرسنجی های مختلف برگزار کنید؛ از بازدیدکنندگان تان بخواهید در مورد طراحی لوگوی جدیدتان رأی بدهند، نظرسنجی هایی پخش کنید که پرسش هایی مفهومی داشته و این احساس را به مردم بدهد که نظرشان ارزش دارد. برای مثال یک شرکت تولید نوشیدنی از بازدیدکنندگان خود دعوت کرد تا تصاویری از عجیب ترین فروشگاه ها بفرستند و فرد برنده نیز باید در یکی از تبلیغات شرکت حاضر شود.

به مشتریان احترام بگذارید
مشتری برگزیده هفته را با ارائه تصویر و داستان شخصی او معرفی کنید. این کار را ادامه دهید تا بازدیدکنندگان صرفا برای باخبر شدن از داستان بعدی هم که شده به سایت یا صفحات شما مراجعه کنند.

به جای متن، بیشتر از عناصر نمایی و تصویری استفاده کنید
مراجعه کنندگان می خواهند «ببینند» چه چیزی برای گفتن دارید، نه اینکه بخوانند. هر بار که ایده ای جدید برای یک مطلب داشتید، ابتدا فکر کنید چطور می توانید آن را به صورت تصویری ارائه کنید؛ مانند استفاده از ویدئو، فایل صوتی، اینفوگرافی، عکس و ...

برنامه ای به منظور تهیه ایده هایی برای محتوای برند خود داشته باشید
همیشه باید پرونده ای پر از ایده های مختلف برای محتوای برند خود داشته باشید و همه اعضای تیم شما نیز باید در این کار شرکت کنند. به مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه خود گوش دهید، سوال های احتمالی شان را حدس بزنید. سعی کنید همیشه حداقل 50 سوال را آماده داشته باشید. اگر این کار را انجام دهید هرگز برای یافتن ایده ای برای محتوای بعدی خود نیاز به جستجو نخواهید داشت.

به آن دسته از تبلیغات محتوا توجه کنید که بتوانید ایمیل مشتریان را به دست آورید
اکثر اوقات میزان بازدید و مراجعه به سایت، وبلاگ و صفحات شما در شبکه های اجتماعی توسط فردی غیر از شما کنترل می شوند؛ مثل یک موتور جستجو یا اشتراک گذاری بین افراد. لازم است مقداری کنترل روی توزیع و انتشار مطالب خود داشته باشید.

یکی از راه های موجود برای این کار ایجاد یک پایگاه ایمیلی است که همواره گسترده تر می شود. به بازدیدکنندگان خود فرصت های متعددی بدهید تا آدرس ایمیل خود را در سیستم ثبت کنند. اکنون می توانید در انتخاب عنوان ایمیل ها، خلاقیت به خرج دهید، طوری که حتما آن را باز کنند. دکمه ای برای به اشتراک گذاشتن آن نیز داخل ایمیل قرار دهید.

ترکیبی از روانشناسی فروش و علم عصب شناسی را به کار ببرید
درصد عملیات خرید، احساسی است و تنها 15 درصد آن منطقی است. به تحقیقاتی که امروزه در عصب شناسی انجام می شود دقت کنید؛ تحقیقاتی که نشان می دهند کدام بخش از مغز بر اثر چه چیزی تحریک می شود. امروزه رابطه تنگاتنگی بین روانشناسی و عصب شناسی وجود دارد که استفاده از آن در روش های بازاریابی محتوا یک استراتژی فوق العاده است.

اخبار مرتبط

راه هایی برای راه‌اندازی یک شرکت دارویی

نکاتی برای مدیریت مراسم ها و رویدادها

استراتژی هایی برای آنکه یک مدیر عامل کارکشته شوید

لزوم تغییر نقش مدیران امروزی در پنج بخش کلیدی

کسب و کارهای که می توانید تک نفره راه بیاندازید

کسب و کارهای کوچکی که امروزه تبدیل به غول شدند

پرسودترین کسب و کارهای دنیا

آموزش راه اندازی یک کسب و کار میلیاردی

کارهایی که افراد موفق صبح ها انجام می دهند

اصول کلیدی برای رشد در کسب و کار

توصیه های عالی برای موفقیت در کسب و کار

دعا قبل از شروع به کسب و کار

توانایی ذهنی افراد با کارآفرینی تقویت می شود

حمایت از کارآفرینان و کسب و کارهای خرد

اصول موفقیت کسب و کار به روایت از دنی گارسیاست

راهکارهای جلب رضایت مشتری

برگزاری دومین همایش ملی کتاب و نشر در بهمن‌ماه

آیا احساس می‌کنید روند پیشرفت شما متوقف شده است؟

تام هاپکینز از 8 اصل موفقیت در کسب و کار می گوید

مزایا و معایب کارکردن در منزل

بازگشت باران به تهران

9 اشتباه مدیران که باعث میشود کارمندان شایسته کارشان را ترک کنند را بشناسید

اگر این علایم را دارید حتما به مرخصی بروید

با 10 نفر اول برترین داشمندان و نوابغ زنده جهان آشنا شوید

شغل های متناسب با روحیه آدمهای احساساتی

5 راز موفقیت مارک مک دونالد صاحب رستوران های زنجیره ای مک دونالد

آشنایی با شغل مهندس طراحی صنعتی

روش برنامه ریزی برای موفقیت در کسب و کار

عادت های غلط و مخرب در محل کار را بشناسیم .

چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم؟

۵ مغز متفکر اول جهان کدامند و چه ثروتی برای خودشان ساخته اند؟

اصول نگارش صحیح ایمیل حرفه ای ها در کسب وکار

۵ رکن موفقیت در کسب و کار به روش کریگ بالانتین

7 ویژگی کارکردی مدیران موفق

چگونه بازاریاب حرفه ایی در پشت تلفن باشیم

آغاز فرآیند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بختگان

شعارهای زندگی 5 زن موفق دنیا

توصیه هایی برای داشتن یک محیط کار بانشاط و سالم

با استفاده از زبان بدن چگونه در مصاحبه شغلی خود موفق شویم

4 کلید طلایی رسیدن به موفقیت شغلی

معرفی اپلیکیشن های سرمایه گذاری و بودجه بندی

سرمایه گذاران باید به عامل تغییرات آب و هوا توجه نمایند

اعلام زمان برگزاری المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی

بزرگ‌ترین درسی که از استیو جابز آموختیم

چرا می خواهید پولدار شوید؟

روانشناسی تغییر درامد در کسب وکار

روش صحیح برخورد با دیگران و کنار آمدن با آنها در محیط کار

راه حل هایی برای پس انداز کردن با حقوق کارمندی

برگزاری دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در آبان ماه

راه حل هایی برای وقتیکه از رئیستان باهوش ترید!!!

موفقیتی به شیرینی طعم ناتلا

شرکت‌های بین‌المللی در صف مشارکت در فرودگاه امام(ره)

14 کاری که افراد موفق در 15 دقیقه ابتدایی روز کاری‌شان انجام می‌دهند

رفتار و عاداتهایی که شما را از مسیر رسیدن به موفقیت شغلی باز می دارند

معرفی مشاغل

طرز صحیح نوشتن رزومه کاری

درس‌هایی از فلسفه‌ی کسب و کار جف بزوس

با استفاده از این 9 مورد ارزش شخصی و عزت نفستان را در محل کار تقویت کنید

معرفی مشاغل

ویزگی های مشترک افراد موفق

همایش آموزشی "آینده بهتر" با هدف ورود بهتر به بازار کار برگزار می‌شود

معرفی مشاغل

تست روانشناسی انتخاب شغل

معرفی مشاغل

کاری در خور افتخار (دیرین دیرین)

عادت‌هایی که باعث می‌شوددر دید همکاران و حتی رئیس خود تبدیل به یک کارمند نالایق و غیر‌حرفه‌ای شویم.

ایجاد صندوق ایده‌پردازی و مالی در استان‌ها

طراحی داخل تاکسی به سبک کارتونی و سرگرم کننده

ششمین نمایشگاه کار در دانشگاه شریف

چگونه می توانیم کسب و کارمان را رونق بخشیم

نحوه برخورد با مشتری عصبانی و ناراضی

چرا در محل کارتان انگیزه ندارید

معرفی مشاغل

اینستاگرام مسیر زندگی کارمند آی.بی.ام را تغییر داد

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

روشهای رفتاری یک کارمند موفق

راههای جلوگیری از خواب آلودگی در محل کار

شغلهایی که باعث ریزش مو میشوند کدامند؟

معرفی مشاغل

10رفتار اشتباه در محل کار

چگونه می توان فعالیت های رقبا را بدون شکستن قوانین رصد کرد؟

روش هایی برای فروش بهتر

محیط کار و بیماری های مربوط به آن

چگونه بازاریاب موفقی باشیم

معرفی مشاغل

از عادت بد کارکردن در زمان ناهار خلاص شوید

معرفی مشاغل

زمان استعفا رسیده است، اگر…

10 روش برای انتخاب کردن شغل مناسب

معرفی مشاغل

میلیاردر ایرانی در دره سیلیکون

جوان‌ترین میلیاردر دنیا چگونه زندگی می کند؟

5 مهارت برای داشتن موفقیت شغلی

شغل‌های پردرآمد جهانی با مدرک دیپلم!

معرفی مشاغل

چطور بین کار بیرون از منزل و نگهداری از فرزندان تعادل برقرار کنیم؟

فضای محیط کاری خوب چه شرایطی دارد

برگزاری دوره‌های ویژه کسب‌وکار برای مدیران بنگاه‌های اقتصادی

آشنایی با شغل مهندس عمران

چگونگی کاهش استرس در محیط کار

captcha