28   
شناسه خبر: 22926   
تاریخ انتشار: 1395/06/15 11:21
بازاریابی در شبکه های اجتماعی
بازاریابی در شبکه های اجتماعی
این مقاله به شما پنج راه برای بهبود بازاریابی تان از طریق اینستاگرام نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان موفق، سایت بازاریابی ویشپاند این مطلب تحقیقی را اخیرا در مورد بازاریابی در اینستاگرام منتشر کرده که در ادامه می خوانید:
آیا می دانید که بازاریاب ها تا چه اندازه از عکس در شبکه های اجتماعی شان استفاده می کنند؟
آیا دوست دارید بدانید که کسب و کارتان چگونه می تواند با استفاده از سایت محبوب اینستاگرام توسعه پیدا کند؟
این مقاله به شما پنج راه برای بهبود بازاریابی تان از طریق اینستاگرام نشان می دهد.

 

روش های بازاریابی در اینستاگرام


چرا باید از اینستاگرام استفاده کنید؟
کلمه Marketing (بازاریابی) را در اینستاگرام جستجو کنید. از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد. زمانی که می خواهید استراتژی بازاریابی تان را ایجاد کنید، این پلتفرم عالی را فراموش نکنید. زمانی که اینستاگرام آغاز به کار کرد، تنها برای ارسال پست های شخصی کاربرد داشت. ارزش بازاریابی نداشت و برای اهداف بازاریابی استفاده نمی شد. به همین دلیل است که شما باید بدانید که چگونه می توان از اینستاگرام به منظور بازاریابی استفاده کرد.
با این حال، اینستاگرام در سال های اخیر نشان داده که پلتفرم کارآمدی برای بازاریاب هست. شما مخاطبین جدیدی دارید و به شیوه ای که دوست دارند بازاریابی می کنید: بصری (عکس) و پیامی کوتاه.

امروز استفاده از اینستاگرام توسط شرکت ها افزایش یافته است. اینستاگرام میلیون ها کاربر دارد. این پلتفرم به موقعیتی مناسب برای برندها تبدیل شده است تا پیام های سریع و عکس های شان را به مخاطبین شان بدهند.
در این جا پنج روش برای استفاده از اینستاگرام برای دستیابی به اهداف بازاریابی ذکر شده است.


1- از اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری به دست آورید
اینستاگرم هم در سیستم عامل اندروید و هم در iOS موجود است، اما اکنون بازاریاب ها این موقعیت را دارند که در دستگاه های دیگری نیز از اینستاگرام استفاده کنند. کاربران منتظر بودند که اینستاگرام علاوه بر اپلیکیشن به صورت وب سایت نیز ظاهر شود. عکس های اینستاگرام نمایش بهتری از شرکت تان به مخاطب عرضه می کند. از این وسیله استفاده کنید تا از طریق عکس داستان برند شرکت تان را به مخاطبان عرضه کنید. 

روش های بازاریابی در اینستاگرام


مشاهده شما از این طریق برای همه آسان تر خواهد بود. شما می توانید از این وسیله برای تبلیغ هر آنچه که شرکت تان در حال انجام آن است، استفاده کنید (محصولات/ خدمات، کارمندان، مشتریان، کنفرانس ها). البته باید بین عکس های جالب و عکس های کاری تعادل ایجاد کنید. 
می توانید از عکس هایی استفاده کنید که مخاطبین را به سایت بکشاند، یا عکس هایی از کارمندان در حال کار و توضیح این که آن ها چه کاری برای شرکت و مشتریان انجام می دهند. باید استراتژی خاصی برای حساب اینستاگرام خود داشته باشید. زمانی که تمام این عکس های در یک صفحه کنار هم قرار داده می شوند، چه جلوه ای خواهد داشت؟

 

2- مسابقات اینستاگرامی ایجاد کنید
اینستاگرام واقعا پلتفرم محبوبی برای راه اندازی مسابقات عکس است. ایجاد چنین مسابقه ای در اینستاگرام کار آسانی ست.
شرکت ها می توانند به آسانی از کاربران خود بخواهند که از هشتگ خاصی در زیر عکس های شان استفاده کنند تا در مسابقه شرکت کرده باشند. به آسانی می توانید در میان عکس ها جستجو کنید و از دیگران بخواهید که به عکس های محبوب شان رای دهند. سپس برنده ها را انتخاب کنید.
اگر شرکت مسافرتی دارید می توانید مسابقه ای با هشتگ ماجراجویی ایجاد کنید. در این مسابقه از مردم می خواهید که در وهله اول شما را در اینستاگرام فالو کنند و سپس هر عکس را که مرتبط با ماجراجویی است، با این هشتگ ارسال کنند. این عکس می تواند هر ماجراجویی در زندگی و در طول تجربه های مسافرتی آنان باشد. 
می توانید در سه روز به صورت تصادفی یک نفر را برنده اعلام کنید و به او برای مسافرت تخفیفی بدهید. مسابقات اینستاگرام بدین منظور راه اندازی می شوند که به طرفداران تان اعلام کنید که چرا باید شما را دنبال کنند. این کار برای تاثیرگذاری و تعهد مردم عالی است.

 

3- به دنبال کنندگان تان کدهای جایزه بدهید
شما باید بدانید که مخاطبان تان چه چیزی می خواهند و از چه چیزی استفاده می کنند. این موضوع به شما کمک می کند تا آن ها را حفظ کنید. به این موضوع فکر کنید که شما چه چیزی از مخاطبان تان و اطلاعات مردم شناختی آن ها می دانید. 
درنظر داشته باشید زمانی که می خواهید برنامه ریزی کنید، تقویمی نیز برای ایجاد محتوای اینستاگرام نیز در نظر داشته باشید. این روشی ست که کسب و کارها دنبال کنندگان شان را در دیگر پلتفرم های رسانه اجتماعی، از جمله اینستاگرام حفظ می کنند.

 

روش های بازاریابی در اینستاگرام


زمانی که عکسی ارسال می کنید، به این فکر کنید که چه چیزی توجه مخاطب را جلب کرده و باعث می شود که باز هم باری دیدن بقیه عکس ها و خواندن توضیحات پاداش دهید. این پاداش می تواند مسابقاتی داشته باشد که شامل تخفیف و کدهای جایزه می شود.
به عنوان مثال، یکی از پیج های موفق یک صفحه فروش پیراهن است که بیش از 473000 فالوئر دارد. آن ها اغلب عکس لباس ها، لوازم جانبی و حتی خریداران را روی صفحه قرار می دهند. آن ها با قرار دادن کدهای جایزه در برخی از پست های شان مخاطبان را کاملا فعال ساخته اند. این موضوع باعث بالاماندن تعداد فالوئرها شده است. همچنین تعداد نظرات و لایک های هر پست به چندین هزار می رسد. شما باید کدهای جایزه ای را به کمپین تبلیغاتی تان اضافه کنید.

 

4- به مشتریان خود ارزش ویژه ای بدهید
از اینستاگرام برای گرفتن عکس مشتریان و نشان دادن استفاده آن ها از محصولات خود استفاده کنید. مشتریان حامیان عالی برند شما هستند و روشی عالی برای معرفی شما از طریق دیدگاه فردی خارج از شرکت محسوب می شوند.
در حالی که صدها یا هزاران نقد و بررسی از شرکت، محصولات یا خدمات شما در اینترنت وجود دارد، منصفانه خواهد بود اگر می شد چند بررسی از مشتریان تان نیز به صورت آن لاین وجود داشته باشد. شما می توانید با پررنگ نشان دادن تجربه های مشتریان ارزش های برنتان را به نمایش بکشید. از اینستاگرام برای خاص شدن مشتریان استفاده کنید تا ارتباطی را که با مخاطبان تان دارید آسانتر کنید و بهبود ببخشید.

 

5- علاقه مردمی بیشتری نسبت به همایش ها ایجاد کنید
هدف اصلی هر همایش یا برنامه ای جذب مردم برای معرفی محصول یا خدمات تان به آن هاست. شما از این طریق می خواهید آن ها را به مشتری بدل کنید. اینستاگرام می تواند به این مساله کمک کند و جلوه و مکانی برای این همایش فراهم کند. بیشتر کنفرانس ها از هشتگی استفاده می کنند تا شرکت کنندگان بتواننید در اینستاگرام آن را فالو کنند و دیگران نیز از آنچه در جریان است، مطلع شوند. 
با افزودن اینستاگرام به برنامه تبلیغاتی همایش تان می توانید افراد بیشتری را جذب کنید، غرفه شلوغ تری داشته باشید و تعهد مخاطبان نسبت به شرکت تان را افزایش دهید. اگر از هشتگ آن کنفرانس به خصوص استفاده کنید، مخاطبین عکس های اینستاگرامی شما را می بینند و با سرعت بیشتری می توانند غرفه تان را پیدا کنند. 

 

روش های بازاریابی در اینستاگرام


این ویژگی در کنفرانس های کوچک و بزرگ سبب می شود که جلوه بیشتری نسبت به بقیه داشته باشید. زمانی که در مورد استراتژی تبلیغاتی یک همایش فکر می کنید، از شماره غرفه تان استفاده کنید. در هر پستی که ارسال می کنید شماره غرفه را بنویسید و پیدا کردن آن را تسهیل کنید. 
این یعنی وقتی شما پستی در شبکه های اجتماعی قرار می دهید، پیدا کردن غرفه را برای شرکت کنندگان تا جای ممکن آسان کنید (و اگر امکان داشت آدرس را به صورت بصری و به وسیله یک عکس برای مخاطبان قرار دهید).
بیاموزید که چگونه از اینستاگرام به عنوان یک بازار بازاریابی استفاده کنید. در سال گذشته ثابت شده است که اینستاگرام برای تجارت های شرکت با شرکت (B2B) و شرکت با مشتری (B2C) ابزار فوق العاده ارزشمندی ست. شما باید به غیر از اهداف تبلیغاتی در زمان همایش ها از اینستاگرام برای بازاریابی و از آن مهم تر، برای ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید. 
مشتریان خواستار ارتباطی شخصی، متعهدانه و قابل دسترسی با برند هستند. اینستاگرم به برند اجازه چنین کاری را می دهد. با ورود به سایت اینستاگرام آن را دانلود و شروع کنید به ایجاد ارتباط با افراد و شرکت های دیگر در صنعت خودتان. 

پایگاه خبری ایرانیان موفق
اخبار مرتبط

دعا قبل از شروع به کسب و کار

توانایی ذهنی افراد با کارآفرینی تقویت می شود

حمایت از کارآفرینان و کسب و کارهای خرد

اصول موفقیت کسب و کار به روایت از دنی گارسیاست

راهکارهای جلب رضایت مشتری

برگزاری دومین همایش ملی کتاب و نشر در بهمن‌ماه

آیا احساس می‌کنید روند پیشرفت شما متوقف شده است؟

تام هاپکینز از 8 اصل موفقیت در کسب و کار می گوید

مزایا و معایب کارکردن در منزل

بازگشت باران به تهران

9 اشتباه مدیران که باعث میشود کارمندان شایسته کارشان را ترک کنند را بشناسید

اگر این علایم را دارید حتما به مرخصی بروید

با 10 نفر اول برترین داشمندان و نوابغ زنده جهان آشنا شوید

شغل های متناسب با روحیه آدمهای احساساتی

5 راز موفقیت مارک مک دونالد صاحب رستوران های زنجیره ای مک دونالد

آشنایی با شغل مهندس طراحی صنعتی

روش برنامه ریزی برای موفقیت در کسب و کار

عادت های غلط و مخرب در محل کار را بشناسیم .

چگونه بر ترس از شکست غلبه کنیم؟

راهکارهایی برای داشتن آگهی خوب برای جذب مشتری و فروش

۵ مغز متفکر اول جهان کدامند و چه ثروتی برای خودشان ساخته اند؟

اصول نگارش صحیح ایمیل حرفه ای ها در کسب وکار

۵ رکن موفقیت در کسب و کار به روش کریگ بالانتین

7 ویژگی کارکردی مدیران موفق

چگونه بازاریاب حرفه ایی در پشت تلفن باشیم

آغاز فرآیند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بختگان

شعارهای زندگی 5 زن موفق دنیا

توصیه هایی برای داشتن یک محیط کار بانشاط و سالم

با استفاده از زبان بدن چگونه در مصاحبه شغلی خود موفق شویم

4 کلید طلایی رسیدن به موفقیت شغلی

معرفی اپلیکیشن های سرمایه گذاری و بودجه بندی

سرمایه گذاران باید به عامل تغییرات آب و هوا توجه نمایند

تقدیر میشاییل بالاک از علی کریمی

اعلام زمان برگزاری المپیاد ملی طرح کسب و کار دانشجویی

بزرگ‌ترین درسی که از استیو جابز آموختیم

چرا می خواهید پولدار شوید؟

روانشناسی تغییر درامد در کسب وکار

روش صحیح برخورد با دیگران و کنار آمدن با آنها در محیط کار

راه حل هایی برای پس انداز کردن با حقوق کارمندی

برگزاری دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در آبان ماه

راه حل هایی برای وقتیکه از رئیستان باهوش ترید!!!

موفقیتی به شیرینی طعم ناتلا

شرکت‌های بین‌المللی در صف مشارکت در فرودگاه امام(ره)

علی کریمی در تلگرام

14 کاری که افراد موفق در 15 دقیقه ابتدایی روز کاری‌شان انجام می‌دهند

رفتار و عاداتهایی که شما را از مسیر رسیدن به موفقیت شغلی باز می دارند

معرفی مشاغل

طرز صحیح نوشتن رزومه کاری

درس‌هایی از فلسفه‌ی کسب و کار جف بزوس

با استفاده از این 9 مورد ارزش شخصی و عزت نفستان را در محل کار تقویت کنید

معرفی مشاغل

ویزگی های مشترک افراد موفق

همایش آموزشی "آینده بهتر" با هدف ورود بهتر به بازار کار برگزار می‌شود

معرفی مشاغل

تست روانشناسی انتخاب شغل

معرفی مشاغل

کاری در خور افتخار (دیرین دیرین)

عادت‌هایی که باعث می‌شوددر دید همکاران و حتی رئیس خود تبدیل به یک کارمند نالایق و غیر‌حرفه‌ای شویم.

ایجاد صندوق ایده‌پردازی و مالی در استان‌ها

طراحی داخل تاکسی به سبک کارتونی و سرگرم کننده

ششمین نمایشگاه کار در دانشگاه شریف

چگونه می توانیم کسب و کارمان را رونق بخشیم

نحوه برخورد با مشتری عصبانی و ناراضی

چرا در محل کارتان انگیزه ندارید

معرفی مشاغل

اینستاگرام مسیر زندگی کارمند آی.بی.ام را تغییر داد

روشهای رفتاری یک کارمند موفق

راههای جلوگیری از خواب آلودگی در محل کار

شغلهایی که باعث ریزش مو میشوند کدامند؟

معرفی مشاغل

10رفتار اشتباه در محل کار

چگونه می توان فعالیت های رقبا را بدون شکستن قوانین رصد کرد؟

روش هایی برای فروش بهتر

محیط کار و بیماری های مربوط به آن

چگونه بازاریاب موفقی باشیم

معرفی مشاغل

از عادت بد کارکردن در زمان ناهار خلاص شوید

معرفی مشاغل

زمان استعفا رسیده است، اگر…

10 روش برای انتخاب کردن شغل مناسب

معرفی مشاغل

میلیاردر ایرانی در دره سیلیکون

جوان‌ترین میلیاردر دنیا چگونه زندگی می کند؟

5 مهارت برای داشتن موفقیت شغلی

شغل‌های پردرآمد جهانی با مدرک دیپلم!

معرفی مشاغل

چطور بین کار بیرون از منزل و نگهداری از فرزندان تعادل برقرار کنیم؟

فضای محیط کاری خوب چه شرایطی دارد

برگزاری دوره‌های ویژه کسب‌وکار برای مدیران بنگاه‌های اقتصادی

آشنایی با شغل مهندس عمران

چگونگی کاهش استرس در محیط کار

چگونگی راه اندازی شیرینی پزی و قنادی

چگونه محیط کار را برای کارکنان دلپذیر کنیم

هیچ گاه برای تغییر شغل دیر نیست

5رکن اصلی برای یک تجارت موفق

8درس از مدیرعامل آمازون

فقط 5 دقیقه وقت بگذارید تا ...

رازهای موفقیت این 6جوان ایرانی

تبلیغات در تلگرام، بی قانون، بی مالیات و بی فایده

ابر برندها اینگونه تبلیغ می‌کنند

captcha