16   
شناسه خبر: 76080   
تاریخ انتشار: 1397/07/15 23:09
راه های ترک عادات بد زندگی
راه های ترک عادات بد زندگی
عادت‌های بد، زندگی را مختل کرده و مانع رسیدن به اهداف می‌شوند، این عادت‌ها سلامت جسم و روح را نیز به خطر می‌اندازند و وقت و انرژی را تلف می‌کنند.

به گزارش روزنامه آرمان امروز، عادت‌های بد، زندگی را مختل کرده و مانع رسیدن به اهداف می‌شوند، این عادت‌ها سلامت جسم و روح را نیز به خطر می‌اندازند و وقت و انرژی را تلف می‌کنند. پس چرا رهایشان نمی‌کنیم؟ و از همه مهمتر، آیا راهی وجود دارد که از شر عادت‌های بد خلاص شویم؟ بیشتر اوقات، عادت‌های بد صرفا شیوه‌ای برای غلبه بر استرس و ملالت‌های روحی ما هستند. هر عادت بدی، از جویدن ناخن‌ها گرفته تا وقت تلف کردن در اینترنت می‌تواند یک واکنش ساده در برابر استرس باشد.

اما نباید این‌طور باشد! شما می‌توانید با یاد گرفتن روش‌های جدید و سالم با استرس و ملالت‌های خود مبارزه کنید، و سپس عادت‌های خوب را جایگزین‌شان کنید.البته، گاهی استرس، دلیلی عمیق‌تر و پنهان دارد. شاید فکر کردن به این علت‌ها سخت باشد، اما اگر واقعا تصمیم دارید تغییراتی ایجاد کنید پس باید با خودتان روراست باشید.شناسایی علت عادت‌های بد، برای ترک آن‌ها یک ضرورت بی، چون و چراست.

تمام عادت‌هایی که الان دارید، چه خوب و چه بد، در زندگی شما وجود دارند. در بسیاری از موارد، عادت بد شما، صرفا راهی برای کنار آمدن با استرس است. مثلا جویدن ناخن، تکان دادن پا و یا فشردن فک‌ها. این دلایل، می‌توانند به عادت‌های بد کوچک کشیده شوند.مثلا باز کردن ایمیل به محض روشن کردن کامپیوتر و چک کردن تمام ایمیل‌ها، کارآمدی و عملکرد شما را تخریب می‌کند، حواس‌تان را پرت می‌کند و شما را با استرس درگیر می‌کند.

اما این فایده را دارد که احساس نکنید چیزی را از دست داده‌اید، و این عادتی است که همینطور ادامه پیدا می‌کند. عادت‌های بد به سختی قابل حذف کردن هستند و درست به همین دلیل است که توصیه «دیگر این کار را نکن»، معمولا بی‌فایده است. شما نیاز دارید عادت خوبی را جایگزین عادت بدتان کنید.

* جایگزینی انتخاب کنید 

شما نیاز به یک برنامه از پیش تعیین شده دارید که بدانید چطور قرار است به استرس یا ملالت و یا هر چیز دیگری که باعث عادت بدتان هست، جواب بدهید. عادت بدتان هر چه که هست باید برای جایگزین کردن آن برنامه‌ قبلی داشته باشید وگرنه تلاش‌تان بی‌فایده و کاملا کوتاه مدت خواهد بود.

* از شخصی بخواهید تا کمک‌تان کند 

چند بار پیش آمده که به تنهایی یک رژیم کاهش وزن را در پیش گرفته‌اید؟ یا مثلا قصد ترک سیگار را داشته‌اید، اما به کسی چیزی نگفته‌اید؟ حتما هم پیش خودتان گفته‌اید اینطوری بهتر است، چون اگر موفق نشوم، کسی شاهد شکست من نخواهد بود!اما کار درست این است که کسی همراهی‌تان کند. مثلا با کسی همراه شوید که او هم قصد ترک سیگار را دارد. شما دو نفر می‌توانید با احساس مسئولیت نسبت به همدیگر و تشویق بابت توانمندی‌ها و پیروزی‌ها، تکیه‌گاه و انگیزه‌ای قوی برای هم باشید.

 *عادتهای بد
شناسایی علت عادت‌های بد، برای ترک آن‌ها یک ضرورت بی، چون و چراست‎.

* کافی است به اصل خودتان برگردید 

خیلی وقت‌ها پیش آمده که فکر کنیم برای ترک عادت‌های بدمان، لازم است کلا آدم دیگری بشویم. واقعیت این است که همان آدم دیگر را در حال حاضر در درون خود داریم، به اضافه عادت‌های بد! در واقع، این احتمال خیلی ضعیف است که ما این عادت‌های بد را در تمام طول عمر خود داشته‌ایم. حتی اگر آن آدم ایده‌آل، سال‌های زیادی با الان شما فاصله گرفته باشد، بالاخره وجود داشته، پس شما قطعا و حتما می‌توانید باز هم به او برگردید.

* از کلمه «اما» استفاده کنید 

یک نکته که باید در مورد نبرد با عادت‌های بد بدانید این است که به راحتی ممکن است در تله قضاوت نادرست درمورد خودتان بیفتید و توجیه کنید که چرا بهتر عمل نکرده‌اید. هر وقت که دچار اشتباهی شدید یا افکار منفی احاطه‌تان کرد، جمله‌ منفی خود را با یک «اما» در انتها، ادامه دهید: من چاق هستم، اما می‌توانم در عرض چند ماه آینده، کاهش وزن داشته باشم. من یک بازنده هستم، اما همه گاهی شکست می‌خورند.

* برای شکست هم برنامه داشته باشید 

همه ما گاهی شکست می‌خوریم. به جای اینکه بابت یک اشتباه خودتان را سرزنش کنید، برای آن برنامه داشته باشید. همه ما گاهی از روال درست خارج می‌شویم، آن چیزی که افراد موفق را از سایرین جدا می‌کند این است که آن‌ها می‌توانند خیلی زود خودشان را بازیابی کنند. استراتژی‌های زیادی برای بازیابی اعتماد بنفس و روحیه وجود دارد که بعد از شکست یا دچار اشتباه شدن می‌تواند به شما کمک کند تا به وضعیت عادی خود برگردید.

* هوشمندانه هدف تعیین کنید 

اگر می‌خواهید بدانید اولین قدم برای ترک عادت‌های بد چیست، توصیه می‌کنیم با آگاهی و هشیاری روندتان را شروع کنید. سعی کنید در تله احساسی که نسبت به عادت بد خود دارید گرفتار نشوید. با ای کاش گفتن‌ها، زمان را از دست می‌دهید، اما این افکار شما را از چیزی که در حال روی دادن است دور خواهند کرد. در عوض هشیاری و آگاهی می‌تواند به شما نشان بدهد چطور واقعا می‌توانید تغییر ایجاد کنید.

عادت بد شما، دقیقا چه زمان‌هایی اتفاق می‌افتد؟ خیلی راحت با پیگیری این سوال‌های هوشمندانه می‌توانید نسبت به رفتار بدتان آگاهی بیشتری پیدا کرده و ایده‌های بسیار زیادی برای توقف‌شان به ذهن‌تان خطور کند. یک کاغذ و قلم همیشه همراه‌تان باشد، هر وقت عادت بدتان روی داد، روی کاغذ، زمان و جزئیات آن را یادداشت کنید. در پایان روز، تمام گزارش کارتان را بررسی کنید و ببینید چه نتیجه‌ای می‌گیرید.

هدف‌تان این نیست که خودتان را قضاوت یا ملامت کنید.تنها هدف شما باید این باشد که نسبت به زمان وقوع عادت بد و شرایط آن، آگاهی کامل پیدا کنید. با این روش، شما چندین قدم‌تر جلوتر از عادت بدتان خواهید بود و تسلط خوبی روی آن پیدا خواهید کرد. سپس می‌توانید شروع کنید به اجرا کردن ایده‌های‌تان که مطمئنا کاربردی‌ترین ایده‌ها را خودتان خواهید داد، چون شما تنها کسی هستید که خودتان را خوب می‌شناسید!ترک عادت‌های بد، به زمان و تلاش نیاز دارد، اما مهمتر از همه، پشتکار و اراده‌ راسخ می‌خواهد. بیشتر آن‌هایی که در نهایت موفق می‌شوند رفتار یا عادت ناپسندی را ترک کنند، چندین بار شکست خورده و بازهم تلاش کرده‌اند. شاید چند راهی که در پیش می‌گیرید، جواب ندهد و مفید نباشد، اما دلیل نمی‌شود سایر شیوه‌ها نیز همینطور باشند.

پایگاه خبری ایرانیان موفق

اخبار مرتبط

حواستان به افسردگی پنهان باشد

تاثیر سفر بر تقویت روابط خانوادگی

تاثیر آرایش کردن بر سلامت روان

رفتارهایی که ثابت می کند همسرتان اختلال روانی دارد

مواقعی که باید دوستی هایتان را به هم بزنید

دلیل حساس بودن خانم ها روی ظاهرشان

برای رسیدن به موفقیت این موارد را حذف کنید

دلیل بدبینی در افراد

باورهای غلط درمورد افسردگی پس از زایمان

آموزش تقویت هنر " خوب گوش دادن"

با افراد خودشیفته اینگونه کنار بیایید

برای این موارد هرگز عذرخواهی نکنید

تفاوت ترس با فوبیا

طریقه خودکنترلی به صورت اورژانسی

نحوه درست برخورد با آرایش کردن نوجوانان

راه هایی برای ایجاد انگیزه

زمان خود را بهینه مصرف کنید

پژوهش روی یک معضل درمانی؛ افسردگی‌هایی که به درمان مقاومند

قضاوت هایی که در نگاه اول درباره دیگران می کنیم

ویژگی های مشترک افراد موفق

تاثیر بوهای مختلف بر نحوه رفتار

دلیل اینکه گاهی اوقات می گویید"چقدر این فرد به نظرم آشناست"

دلیل افسردگی گرفتن در فصل پائیز

ارتباط مستقیم شخصیت‌ خوب با مشکلات مالی

فواید فوق العاده مدیتیشن

تاثیر رنگ درمانی بر انرژی گرفتن

دلیل اینکه در کارهایتان امروز و فردا می کنید

کارهایی که افراد موفق در محل کار انجام می‌دهند

گاهی اوقات به خودتان دروغ بگویید

نکاتی که متحول‌تان می‌کند

جملات مثبتی که باید آنها را با خود تکرار کنید

روش هایی ساده برای مقابله با ترس سوار شدن هواپیما

روش های طبیعی برای داشتن خواب راحت شبانه

راه کارهایی مفید برای گرفتن تصمیمات بهتر در زندگی

با این روش ها استرس محیط کارتان را کم کنید

علائم افراد مبتلا به اضطراب

فایده نوشتن خاطرات روزانه

عواملی که روح را بیمار می کند

ویژگی رفتاری انسان‌های شاد

خطرات احساس تنهایی برای سلامتی

تاثیر شگفت انگیز رنگ های اصلی بر افراد

ترفندهایی برای کنترل خشم و عصبانیت

نکاتی جهت غلبه بر ترس

مواردی که نشان می دهد به روانشناس نیاز دارید

روش هایی برای برخورد با انسان های موج منفی

راه های بهبود اعتماد بنفس

دلیل اصلی «خیانت» زوجین به یکدیگر

هشدار؛ با فرزندتان درد دل نکنید

چیزهایی که ایرانیان با آنها شاد می‌شوند

ویژگی‌هایی که یک شوهر خوب داراست

رازهایی که مردان هرگز به زبان نمی آورند

دلیل تنوع طلبی مردان

ایده هایی برای انتخاب هدیه ای عاشقانه به همسرتان

نکاتی که والدین باید درمورد دوست خیالی کودکشان بدانند

رابطه بین هوش افراد و طول عمر آنها چگونه است؟

بهترین راه مقابله با استرس امتحانات

این نشانه‌ها از «فرسودگی شغلی» خبر می‌دهند

انتقال حال خوب و خوشحال کردن آدم‌ها بدون هیچ هزینه

با یادگیری شادتر، سالم‌تر و پولدارتر شویم

به لوازم آرایش خود خنده را اضافه کنید

۱۲ روش مقتدرانه برای تغییر سرنوشت و بهبود زندگیتان

آیا شما آدم موفقی هستید ؟

دشوارترین سؤالات زندگی را ازخود بپرسید

تام هاپکینز از 8 اصل موفقیت در کسب و کار می گوید

راهکارهایی برای کاهش استرس

قوانینی برای داشتن زندگی موفق و شاد

با انجام ندادن این موارد آینده خود رابدون پشیمانی بسازید !!

22 رفتاری که زنان دارای اعتماد به نفس انجام نمی دهند

۸ راهکار فوق‌العاده برای تقویت اعتماد به نفس

25 راهکار برای شاد زندگی کردن

چند راهکار برای مقابله با اضطراب

از سرماخوردگی روانی چه می دانید ؟

برای از بین بردن احساس پوچی در زندگی توصیه های زیر رابکار برید .

روانشناسی نحوه خوابیدن افراد و شخصیت آنها

با این 11 قانون احساس خوشبختی را برای خود به ارمغان بیاورید !!

علت تکرار شکست در روابط عاطفی افراد !!!

با رفتارهایی خودتخریبی که باعث تخریب جسم و روان تان می شود آشنا شوید.

خودت باش !!!

۹ ویژگی شخصیتی که با نگاه کردن پی به انها می برید

آیا ممکن است ندانسته افسرده شده باشید‌؟

هرازگاهی درباره‌ی دوستی های خود بیاندیشید

۸ نشانه ی جسمی که ابتلا به افسردگی را هشدار می‌دهند

آیا شما هم مهرطلب هستید؟

راهکارهایی برای با جذبه و کاریزماتیک شدن

اهمیت سکوت برای حفظ سلامت مغز!

رازهای شادزیستن

محبت بیش از حد هم نوعی بیماری است

راه هایی برای شناخت پنج ویژگی شخصیتی افراد

تاثیر رنگها در روان آدمی

پنج عادت روانی مرسوم که کارآیی فکری را تضعیف می‌کنند

عصبانیت خودرا کنترل کنید

دلیل تفاوت نگرش درافراد

راههای تقویت اعتماد به نفس

بیماری های روحی زنان

بوسیله زبان بدن براحتی دروغگوهارا شناسایی کنید.

اظطراب چیست و راههای درمان ان

تست روانشناسی جوجه اردک زشت !!

13 عادت سالم افرادی که دارای روحیه قوی دارند

تاثیرات اساسی افسردگی روی زیبایی

آیا باید تغییرات جدی در زندگی اتان ایجاد نمایید

captcha