4   
شناسه خبر: 76245   
تاریخ انتشار: 1397/07/19 23:00
خطرات احساس تنهایی برای سلامتی
خطرات احساس تنهایی برای سلامتی
این روزها "تنهایی" وضعیت شایعی به ویژه در میان افراد بزرگسال است که به گفته کارشناسان می‌تواند به سلامت مغز و سیستم ایمنی آسیب زده و حتی به افسردگی و گاهی خودکشی نیز منجر شود.

به گزارش سلامت نیوز، این روزها "تنهایی" وضعیت شایعی به ویژه در میان افراد بزرگسال است که به گفته کارشناسان می‌تواند به سلامت مغز و سیستم ایمنی آسیب زده و حتی به افسردگی و گاهی خودکشی نیز منجر شود.

احساس تنهایی همچنین می‌تواند همچون استعمال سیگار و حتی بیش از ابتلا به چاقی خطر مرگ زودهنگام را افزایش دهد.

اگر احساس تنهایی داشته باشید در مواجهه با مشکلات و موقعیت‌هایی که دیگران راحت‌تر با آنها کنار می‌آیند، بیشتر دچار استرس و اضطراب خواهید شد و حتی اگر خواب کافی شبانه هم داشته باشید بازهم در طول روز کمتر احساس راحتی و آرامش خواهید داشت.

مطالعات آماری نشان می‌دهد که احساس تنهایی طی چند دهه گذشته افزایش یافته است. در مقایسه با دهه ۱۹۸۰ میلادی تعداد افرادی که در آمریکا تنها زندگی می‌کنند حدود یک سوم افزایش یافته است.

در انگلیس نیز ۲۱ تا ۳۱ درصد افراد در دوره‌ای از زندگی احساس تنهایی دارند. همچنین مطالعات در نقاط دیگر جهان نشان دهنده آمار بالایی از احساس تنهایی است. به علاوه مشکل تنهایی فقط مختص به بزرگسالان نیست بلکه بیش از یک دهم خردسالان در محیط آموزشی نیز احساس تنهایی دارند.

این روزها بسیاری از افراد احساس تنهایی دارند. اما این احساس وضعیت فریب دهنده ای است زیرا لزوما به تعداد افرادی که با آنان ارتباط داریم بستگی ندارد بلکه ممکن است افراد زیادی در اطرافمان باشند اما همچنان احساس تنهایی داشته باشیم.

به گفته کارشناسان تنهایی بستگی دارد به تفاوت بین تعداد و کیفیت روابطی که فرد آرزوی داشتنش دارد با آن چیزی که در واقعیت وجود دارد.

قرار گرفتن در شرایط احساس تنهایی باعث می‌شود که فرد رفتار متفاوتی داشته باشد زیرا روی خود احساس کنترل کمتری دارد. علاوه بر این ممکن است فرد در ارتباط با دیگران رفتار تهاجمی تری داشته باشد.

مطالعات نشان می‌دهد ارتباط با افرادی که احساس تنهایی می‌کند می‌تواند این احساس را منتقل کنند و بنابراین تنهایی نیز همچون احساس شادی، مسری است.

همچنین احساس تنهایی اغلب در مردان بیش از زنان کشنده است و "مردانِ تنها" بیش از زنان افسرده می‌شوند.

به گزارش ساینس الرت، برای غلبه بر احساس تنهایی و بهبود سلامت روان می توان کارهایی را انجام داد. محققان روش‌های مختلف مقابله با این احساس را بررسی کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به افزایش تعداد افرادی که با آنان معاشرت می‌کنیم، ارتقای مهارت‌های اجتماعی و یادگیری چگونگی تحسین دیگران اشاره کرد.

پایگاه خبری ایرانیان موفق

اخبار مرتبط

دلیل اینکه در کارهایتان امروز و فردا می کنید

کارهایی که افراد موفق در محل کار انجام می‌دهند

گاهی اوقات به خودتان دروغ بگویید

نکاتی که متحول‌تان می‌کند

جملات مثبتی که باید آنها را با خود تکرار کنید

روش هایی ساده برای مقابله با ترس سوار شدن هواپیما

روش های طبیعی برای داشتن خواب راحت شبانه

راه کارهایی مفید برای گرفتن تصمیمات بهتر در زندگی

با این روش ها استرس محیط کارتان را کم کنید

علائم افراد مبتلا به اضطراب

فایده نوشتن خاطرات روزانه

عواملی که روح را بیمار می کند

ویژگی رفتاری انسان‌های شاد

تاثیر شگفت انگیز رنگ های اصلی بر افراد

ترفندهایی برای کنترل خشم و عصبانیت

نکاتی جهت غلبه بر ترس

مواردی که نشان می دهد به روانشناس نیاز دارید

روش هایی برای برخورد با انسان های موج منفی

راه های ترک عادات بد زندگی

راه های بهبود اعتماد بنفس

دلیل اصلی «خیانت» زوجین به یکدیگر

هشدار؛ با فرزندتان درد دل نکنید

چیزهایی که ایرانیان با آنها شاد می‌شوند

ویژگی‌هایی که یک شوهر خوب داراست

رازهایی که مردان هرگز به زبان نمی آورند

دلیل تنوع طلبی مردان

ایده هایی برای انتخاب هدیه ای عاشقانه به همسرتان

نکاتی که والدین باید درمورد دوست خیالی کودکشان بدانند

۸ نشانه ی جسمی که ابتلا به افسردگی را هشدار می‌دهند

captcha