به گزارش نواندیشان، روش اجرای یک فعالیت تجاری در یک دوره زمانی مشخص که شامل کلیه فعالیتهای راهاندازی یک کسب و کار جدید است، در واقع راهکار تبدیل یک ایده به یک کسب و کار موفق است.
ایدههای کسب و کار نقطه مرکزی و شالوده راهاندازی کسب و کار است. بدون داشتن یک ایده کسب و کار مشخص، راهاندازی کسب و کار در بلند مدت بدون بازدهی مناسب خواهد بود.
* مزایای داشتن ایده برای کسب و کار
_انسجام تصمیمات
– نظم و انضباط جهت ایجاد کسب و کار موفق از رسیدن به تحلیلهای مالی-اقتصادی در بازار در دستیابی به راهبردهای عملیاتی قبل از اجرایی شدن طرح
– ابزار ارتباطی کارآفرین و منابع مالی
– وضعیت بازار، ارزیابی مالی، بازدهی و برگشت سرمایه
* منشاء ایده های کسب و کار
– ایده حاصل از نیازهای ناشی از تغییر در بازار
– ایده برای پاسخ گویی به نیازی که قبلا پاسخ داده نشده است
– ایده بهبود در سرعت، هزینه و کیفیت محصول و وضع موجود
– ایجاد مزیت رقابتی پایدار
– تولید ثروت برای شرکت
– رضایتمندی مشتری
* برخی ایدههای کسب و کار موفق در بازار ایران
_فروشگاه اینترنتی دیجی کالا
دیجی کالا (ایده های خلاقانه) نام یکی از وبسایتهای فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است. این وبسایت در زمینه فروش آنلاین محصولات دیجیتالی فعالیت میکند (بازاریابی اینترنتی) و به طور میانگین روزانه بیش از ۴۰۰ هزار بازدید کننده دارد. دفتر مرکزی این شرکت که برای امور مالی و بازرگانی استفاده میشود، روبروی فرهنگسرای ارسباران است و دفتر دوم که مرکز پردازشها نام دارد خارج از تهران در جاده فتح و دفتر سوم مرکز تکنولوژی و بازاریابی نام دارد و در پارک علم و فناوری شهر پردیس واقع شده است.
_ نوتلا بار
نوتلا بار (نوآوری) فروشگاههای خوراکی جدیدی است که به عرضه انواع مختلف شکلاتهای داغ در طعمها و افزودنیهای گوناگون میپردازد و توانسته طرفداران فراوانی را پیدا کند.
نوتلا، شکلاتی لذیذ با محبوبیت بینالمللی است. شکلات نوتلا که با طعم منحصر به فردش، به یکی از پرطرفدارترین محصولات شکلاتی در سرتاسر دنیا تبدیل شده است، و استقبال از آن به حدی بوده که برند نوتلا را در کنار برندهای موفق مواد غذایی در دنیا قرار داده است.
_فلافل سلف سرویس مامان جون
فلافل سلف سرویس مامان جون (ایده های کارآفرینی) با هدف تولید و طبخ فلافلی سالم در محیطی کاملا بهداشتی و خانوادگی در سال 1393 کار خود را آغاز نمود. به دلیل استقبال فراوان در ارائه شیوههای نوین مدیریتِ مشتری، این برند (برندسازی) توانست به سرعت تعداد شعب خود را افزایش داده و تا کنون 126 شعبه در سراسر کشور راهاندازی نموده است.
_مستر دیزی
مستر دیزی، نام رستورانی است که به سبک امروزی بنا شده تا فست فودی باشد که فقط و فقط دیزی بفروشد و آن را برای شما تا خانه و محل کار هم ارسال کند.
_زود فود
زودفود یک سرویس ارائه خدمات در زمینه رستورانها و فست فودها میباشد، این سایت برای شما امکان خرید آنلاین (بازاریابی اینترنتی) از رستورانهای نزدیک به خودتان را فراهم کرده است. شما با نصب اپلیکیشن آن به روی گوشی موبایل خود موقعیتتان را مشخص کرده و زودفود به شما رستورانهای اطراف را پیشنهاد میدهد و میتوانید خیلی سریع وارد منوی رستوران مد نظر شده و سفارش خود را آنلاین به ثبت برسانید. روش upselling عجیبی بعد از خرید برای شما فعال می شود که بسیار جذاب و موفق عمل می کند و کاملا هوشمندانه پیاده سازی شده است.
_ اسنپ
اسنپ را همیشه در جیبتان داشته باشید. در خانه، خیابان یا هرجا که باشید تنها با یک کلیک نزدیکترین اسنپ در خدمت شما خواهد بود.
با اسنپ (ایده ی خلاقانه) سفرهای درون شهری شما رنگ و بوی تازهای میگیرند. بدون در نظر گرفتن اینکه در خانه یا خیابان قرار دارید، فقط با نصب بودن نرمافزار اسنپ در موبایل و درخواست خودرو، در هر ساعت از شبانه روز به مقصد خواهید رسید. کافیست اسنپ را باز کنید، مبدا و مقصد را مشخص کرده و پس از مشاهده هزینه سفر، گزینه درخواست اسنپ را لمس کنید. به این ترتیب اسنپ به عنوان رابط بین شما و رانندگان شهر تهران عمل خواهد کرد.
پایگاه خبری ایرانیان موفق