32   
شناسه خبر: 76988   
تاریخ انتشار: 1397/08/12 22:41
شخصیت شما از طرز خوابیدنتان!
شخصیت شما از طرز خوابیدنتان!
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که طرز خوابیدن‌تان ممکن است با شخصیت‌تان ارتباط داشته باشد؟ در این مطلب برای‌تان می‌گوییم نظر کارشناسان در این مورد چیست.

به گزارش برترینها، آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که طرز خوابیدن‌تان ممکن است با شخصیت‌تان ارتباط داشته باشد؟ با وضعیت سلامت‌تان چطور؟ در این مطلب برای‌تان می‌گوییم نظر کارشناسان در این مورد چیست.

زبان بدن شما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد شخصیت و افکارتان افشا کند اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید بدن شما حتی وقتی که در خواب هستید هم در حال ارتباط برقرار کردن است.

بیشتر آدمها هر روز شش ساعت یا بیشتر در خواب هستند و طرز خوابیدن‌شان حرف‌هایی برای گفتن دارد. وضعیت بدن شما هنگام خواب نه تنها به شخصیت‌تان برمی‌گردد بلکه روی سلامت‌تان هم بی‌تاثیر نیست. اگر ساعت‌ها در یک حالتی باقی بمانید که کمرتان در حالت خمیده باشد، دست‌های‌تان بی‌حس شوند یا لگن‌تان تحت فشار باشد، به ضرر سلامتی‌تان خواهد بود. خوشبختانه ما می‌توانیم وضعیت خواب‌مان را اصلاح کنیم تا در ساعاتی که در خواب هستیم، بیشترین فواید را نصیب سلامت خود کنیم.

* مدل جنینی می‌خوابید

خیلی از افراد دوست دارند مدل جنینی بخوابند؛ یعنی به پهلو بخوابند و بدن را جمع کنند. علتش هم این است که این طرز خوابیدن باعث احساس امنیت‌شان در خواب می‌شود. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد این مدل خوابیدن، بیشترین طرفدار را دارد. آنهایی که تمایل دارند به پهلو دراز بکشند و مثل یک جنین خود را جمع کنند معمولا آدمهای حساسی هستند اما ممکن است در ظاهر، سرسخت و قوی به نظر برسند. آنهایی که دوست دارند جنینی بخوابند نسبتا دوست داشتنی و تودل‌ برو هستند، اما ممکن است در برخورد اول، خجالتی و بی‌دست و پا به نظر برسند. زنها بیش از دو برابر مردها مایلند این مدل بخوابند.

* به پهلو می‌خوابید 

صاف به پهلو خوابیدن یعنی اینکه دست‌های‌تان موازی با بدن‌تان قرار گرفته باشد. اگر این وضعیت خواب مورد علاقه‌ی شماست پس آدمی هستید که از نظر اجتماعی خوش برخورد و سهل گیرید و به غریبه‌ها معمولا اعتماد می‌کنید. ممکن است کمی هم زودباور و ساده دل باشید. این مدل خوابیدن هم نسبتا معمول است، البته نه به اندازه‌ی مدل جنینی خوابیدن.

اگر عادت دارید به پهلو بخوابید و دست‌های‌تان را جلوی بدن‌تان دراز کنید نشان می‌دهد که شما آدم روراستی هستید و فکرتان باز است. احتمالا زود باور نیستید و به زمان بیشتری برای فکر کردن و تصمیم گرفتن نیاز دارید اما وقتی تصمیمی گرفتید محال است تغییرش دهید. طرفداران این مدل خوابیدن هم به اندازه‌ی طرفداران مدل قبلی است.

کارشناسان می‌گویند وقتی به پهلو می‌خوابید، چه مثل یک جنین و چه مثل یک تخته الوار! برای‌تان بهتر است. اما اصلاحاتی توصیه شده که بتوانید بهترین استراحت را در طول شب داشته باشید و روز بعد هم با احساس خوبی از خواب بیدار شوید:

زانوها فقط کمی خم شوند، یعنی مثل یک جنین زانوها را تا قفسه سینه خم نکنید یک بالش کوچک میان زانوها بگذارید تا ستون فقرات در حالتی راحت‌تر، ترازتر و محافظت شده قرار بگیردمیان بازوهای‌تان بالشی را بغل کنید که کمی بازتر از هم قرار بگیرند و فضای بازتری برای قفسه سینه، ریه‌ها و راههای هوایی وجود داشته باشد.

کارشناسان در مورد اینکه این مدل خوابیدن چه چیزی از شخصیت‌تان را افشا می‌کند نظری ندارند!

* پهلوی چپ یا پهلوی راست؟!

جالب است بدانید طبق بررسی‌های صورت گرفته، خوابیدن به پهلوی چپ در میان آنهایی که در قسمت بازاریابی و تبلیغات کار می‌کنند، آنهایی که بین 45 تا 54 سال سن دارند و آنهایی که تحصیلات دانشگاهی دارند طرفداران بیشتری دارد، در حالیکه خوابیدن به پهلوی راست در میان افرادی که در کار حمل و نقل و تولید هستند، آنهایی که بین 35 تا 44 سال سن دارند و آنهایی که سیگار می‌کشند و عاشق قهوه هستند مشتاقان بیشتری دارد!

* فایده‌ی به پهلوی چپ خوابیدن؟ 

خوابیدن به پهلوی چپ می‌تواند علائم سوزش سر دل را تسکین بدهد، زیرا وقتی به پهلوی راست می‌خوابید، عضله‌ی تنگ کننده‌ی انتهایی مری، شُل شده و به اسید معده اجازه می‌دهد به داخل مری تراوش کند که می‌تواند تحریک کننده باشد. ضمنا در دوران بارداری، خوابیدن به پهلوی چپ باعث می‌شود مقدار خون و مواد مغذی که به جفت و جنین می‌رسد افزایش پیدا کند.

* فایده‌ی به پهلوی راست خوابیدن؟ 

خوابیدن به پهلوی راست ممکن است برای قلب بهتر باشد و دلیلش هم این است که فشار گرانش زمین بر قلب کمتر خواهد بود.

* دمر می‌خوابید

دمر خوابیدن یا روی شکم خوابیدن کمتر از به پهلو خوابیدن رواج دارد و کارشناسان توصیه می‌کنند زنان باردار و آنهایی که سینه‌های بزرگی دارند این مدل نخوابند. همچنین هر کسی که آسیبی در گردن دارد، دچار مشکلات کمر است و یا از بالش بسیار نرم استفاده می‌کند نباید دمر بخوابد. 

خوابیدن روی شکم، انحنای کمر را افزایش می‌دهد و این خوب نیست. ضمنا دمر خوابیدن باعث می‌شود گردن شما برای مدتی طولانی در یک وضعیت گیر بیفتد. پس تعجب نکنید اگر صبح با گردن درد و اسپاسم از خواب بیدار شدید.

جالب است بدانید بررسی‌ها نشان می‌دهد آنهایی که در زمینه‌ی کشاورزی کار می‌کنند، بین 45 تا 54 سال سن دارند وعادت به نوشیدن الکل دارند معمولا دمر می‌خوابند. ضمنا اگر عادت دارید دمر بخوابید و سرتان به یک سمت باشد و بالشی بین بازوهای‌تان بگیرید، احتمالا معاشرتی و اجتماعی هستید و گاهی هم عجول و بی‌باک! اما واقعا دوست ندارید نقدتان کنند و تمام تلاش‌ خود را می‌کنید تا در موقعیت‌های غیرمعمول قرار نگیرید.

* به پشت می‌خوابید

آنهاییکه صاف به پشت می‌خوابند معمولا در امور حمل و نقل و امور لجستیک فعال هستند! این افراد اغلب با احساس شادابی از خواب بیدار می‌شوند که ممکن است به این دلیل باشد که بیشتر افرادی که این مدل می‌خوابند جوان هستند، یعنی بین 25 تا 34 سال.

البته آنهایی که طاقباز می‌خوابند هر چند ممکن است صبح، سرحال از خواب بیدار شوند اما همسرشان کسل از خواب بیدار خواهد شد! چون افرادی که عادت دارند به پشت بخوابند معمولا خروپف می‌کنند. علتش این است که وقتی صاف دراز می‌کشید، راه حلق‌تان باریک‌تر می‌شود و باعث می‌شود نفس کشیدن‌تان با صدای بلندتر و تندتر شود. اگر به پهلو بخوابید این مشکل را نخواهید داشت. اگر برای‌تان سخت است که عادت‌تان را ترک کنید و به پهلو بخوابید محصولاتی در بازار وجود دارد که می‌تواند در این کار کمک‌تان کند. همچنین می‌توانید یک چیز سفت مثل توپ فوتبال پشت سرتان بگذارید که اگر در خواب خواستید به پشت برگردید، مانع‌تان شود. خوب است بدانید طاقباز خوابیدن در دوران بارداری مخصوصا در سه ماهه‌ی آخر اصلا خوب نیست و احتمال مرگ جنین را افزایش می‌دهد.

* مدل خاصی نمی‌خوابید؟

هر چند طبق پژوهش‌های انجام شده بیشتر افراد در طول شب، وضعیت خواب خود را چندان تغییر نمی‌دهند اما هستند افرادی که ظاهرا در طول مدت خواب مدام تغییر وضعیت می‌دهند. این اشخاص معمولا در بخش خدمات رفاهی شهری (آب، برق، گاز و ...) کار می‌کنند و عموما بین 35 تا 44 سال سن دارند.

البته بیشتر ما در طول شب بیشتر از آنچه فکرش را بکنیم تحرک داریم. ما هر شب تقریبا 50 تا 80 بار حرکت می‌کنیم و همه‌ی این غلت زدن‌ها و وول خوردن‌ها در واقع به نفع ماست. اگر در طول شب حرکتی نداشته باشیم، صبح با احساس کسی از خواب بیدار خواهیم شد که ساعت‌ها بین دو صندلی فشرده باقی مانده است! این تحرک‌های شبانه باعث می‌شوند عضلات منعطف بمانند و مواد مغذی و هورمون‌ها در تمام بدن جریان داشته باشند. این پهلو و آن پهلو شدن‌ها سبب می‌شود قسمت‌هایی از بدن که خون ندارند، مانند دیسک‌های ستون فقرات، از تحت فشار بودن خارج شده و به شکل طبیعی خود برگردند. درست به همین دلیل است که ما معمولا کمی صبح‌ها بلند قدتریم.

پایگاه خبری ایرانیان موفق

اخبار مرتبط

معرفی رازهای موفقیت از زبان الیور کان

تنظیم هورمون های خوش اخلاقی در بدن

اشتباهاتی که جلوی شاد بودن انسان را می گیرد

مهارت هایی برای دوست داشتنی بودن

وقنی تنها هستید از این کارها لذت ببرید

کاری که اینترنت با مغز ما می کند

تاثیر هیپنوتیزم در درمان افسردگی

با این کارها احساس ثروتمند بودن کنید

خجالتی نباشید!

دلایل علمی مفید بودن لبخند زدن

راه هایی برای درمان ناامیدی

با این روش ها روحتان را از افکار منفی پاکسازی کنید

منابع استرس در روابط زناشویی

دلیل غالب بودن «تفکرات منفی» بر نگرش مثبت

تفاوت مهم ذهن مردان با زنان

روش هایی برای درمان ذهن آشفته

آثار معنویت بر سلامت جسم و روان افراد

مهم ترین سرمایه زندگی انسان از زبان یک روانشناس

روش هایی برای تاب آوردن در برابر مشکلات

حقیقت هایی درمورد چهره تان که نمی دانید

مشکلات رایجی که در عقد طولانی پیش می آید

تاثیر مثبت مشاوره‌های پیش از ازدواج در موفقیت آن

8 دلیل پنهان ابتلا به افسردگی

توصیه های یک روانشناس؛ آشنایی با آسیب‌های روانی کودکان‌

چیزهایی که نباید از دیگران توقع داشته باشید

جملات امید بخشی که زندگی‌ شما را تغییر می‌دهد

افکار مثبتی که برای رسیدن به هدف ضروری است

captcha