22   
شناسه خبر: 77139   
تاریخ انتشار: 1397/08/16 22:01
با این راه ها ارائه ناموفق خود را اصلاح کنید
با این راه ها ارائه ناموفق خود را اصلاح کنید
تصور کنید ارائه یا مقاله‌ای درخور برای رسانه‌ها تنظیم کرده‌اید. برای تهیه این ارائه حتماً زحمت‌کشیده‌اید؛ تحقیقات گسترده انجام داده‌اید و بارها مطلبتان را خوانده‌اید و آن را ویرایش هم کرده‌اید.

به گزارش مجله هاست، تصور کنید ارائه یا مقاله‌ای درخور برای رسانه‌ها تنظیم کرده‌اید. برای تهیه این ارائه حتماً زحمت‌کشیده‌اید؛ تحقیقات گسترده انجام داده‌اید و بارها مطلبتان را خوانده‌اید و آن را ویرایش هم کرده‌اید. با در نظر گرفتن همه تمهیدات ممکن، دیگر می‌دانید که مطلبتان آمده است و می‌تواند مشتریان را به‌خوبی جذب کند.

حالا این مطلب یا مقاله را برای رسانه موردنظر ارسال می‌کنید و منتظر پاسخ مثبت می‌مانید؛ اما هیچ واکنشی نمی‌بینید. به نظرتان چرا رسانه موردنظر نسبت به مطلب ارائه‌شده از سوی شما هیچ واکنشی نشان نداده است؟ اصلاً این ارائه باید چگونه تهیه شود تا تأثیرگذار باشد؟

اگر ارائه ناموفق بود ناامید نشوید، مخصوصاً اگر معتقد هستید که ایده اولیه ارائه‌تان فوق‌العاده است. پیش از آنکه به‌کلی از ارائه تهیه‌شده ناامید شوید، بهتر است به نکته‌ها و راهکارهایی که در ادامه شرح می‌دهیم توجه کنید.

وقتی ارائه نوشتاری خود را برای رسانه هدف ارسال کردید، اما پاسخی از سوی آن‌ها دریافت نشد به کمک این ۶ راهکار قادر خواهید بود ایده‌تان را احیا کنید و شانسی دوباره به آن ببخشید.

۱ – ارائه را یک‌بار دیگر هم ارسال کنید

هیچ مشکلی وجود ندارد اگر شما ارائه‌تان را بار دیگر ارسال کنید. گاهی ممکن است روزنامه‌نگار یا گزارشگر موردنظرتان موفق به دریافت یا مرور ارائه یا ایمیل قبلی نشده باشد. اگر این روزنامه‌نگارها مانند اغلب خبرنگاران سرشان شلوغ باشد، صندوق دریافتشان هم پر از ارائه‌های مختلف خواهد بود و ممکن است ارائه شما در میان این آشفتگی گم‌شده باشد.

وقتی می‌خواهید ارائه‌تان را بار دیگر ارسال کنید، یادداشت کوتاهی هم به‌ضمیمه بیفزایید و ضمن تشکر برای زمانی که صرف خواندن ایمیل شما می‌کنند بگویید: “فقط می‌خواستم پیگیر درخواستم شوم. اگر پرسشی برایتان پیش‌آمده است یا اطلاعات بیشتری لازم دارید، به من اطلاع دهید”.

۲ – ارائه را از نو بنویسید و دوباره ارسال کنید

اگر ارائه و مطلب خودتان را ارسال کرده‌اید و آن را به‌منظور پیگیری بیشتر به همراه یادداشت بار دیگر هم فرستاده‌اید، احتمالاً دیگر وقتش رسیده است که در آن تجدیدنظر کنید و هرجا که لازم است را دستخوش تغییر و اصلاح سازید. به‌دقت موضوع اصلی و ارائه را بررسی کنید و از خودتان بپرسید آیا می‌توانم این مطلب را با رویکردی متفاوت دوباره تنظیم کنم؟

۳ – از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید

حالا که از ایمیل به‌عنوان راه ارتباطی استفاده کرده‌اید و پاسخ مناسبی دریافت نکرده‌اید، بهتر است خبرنگار موردنظر را در شبکه‌های اجتماعی بیابید و از همان راه با او ارتباط برقرار کنید.

اگر پیش‌ازاین با آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرده‌اید یعنی رابطه‌ای دوطرفه میان شما ایجادشده است. اگر هم تابه‌حال با آن‌ها رابطه‌ای در این پلتفرم‌ها نداشته‌اید، اصلاً دیر نشده است و می‌توانید از همین حالا شروع کنید. ابتدا باید خبرگزاری‌ها و رسانه‌هایی را که در آن‌ها فعال هستند پیدا کنید. اگر این خبرنگارها آنلاین باشند، احتمال آنکه بتوانید توجهشان را جلب کنید هم بیشتر خواهد شد.

۴ – گوشی تلفن را بردارید

خودتان به خبرنگارها تلفن بزنید؟ بله این روش برای بسیاری از افراد شاغل در بخش روابط عمومی همچنان تابو به نظر می‌رسد؛ اما بهتر است بدانید که در صورت استفاده صحیح و استراتژیک می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

در اغلب مواقع مجبور می‌شوید برای افراد مختلف پیغام صوتی بگذارید و به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که پیش از برداشتن تلفن حتماً تمرین کنید. پیغام خود را کوتاه و مختصر اما مفید حفظ کنید و شماره تماستان را هم بگذارید.

همچنین می‌توانید ارائه را بلافاصله پس از تماس تلفنی دوباره به ایمیلشان ارسال کنید (در پیغام صوتی هم به این موضوع اشاره‌کنید).

۵ – به رسانه‌های دیگر مراجعه کنید

تصور کنید ارائه بی‌نظیری تهیه کردید و آن را برای رسانه موردنظرتان هم فرستادید؛ اما پاسخ مورد انتظارتان را از سوی آن‌ها دریافت نکردید.

چرا شانس خود را با رسانه‌های دیگر امتحان نکنید؟ برای این کار ابتدا باید ارائه‌تان را بازبینی و اصلاح کنید و آن را با توجه به رسانه یا انتشارات تازه بنویسید.

۶ – راه دیگری برای انتشار مطالبتان بیابید

ارائه‌ای تهیه‌کرده‌اید و آن را برای رسانه‌های موردنظرتان هم فرستاده‌اید. شما راه‌های مختلفی را آزموده‌اید؛ اما همچنان پاسخی از سوی رسانه‌ها دریافت نکرده‌اید. حالا باید چه‌کار کنید؟

اگر اخبار یا داستان موردنظر شما همچنان در مرحله‌ای به سر می‌برد که باید منتشر شود، بهتر است خودتان آن را منتشر کنید. برای این کار روش‌ها و میزبان‌های متعددی وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توان به لینک دین، وبلاگ، مقاله‌های اختصاصی و اینفوگرافیک اشاره کرد.

پایگاه خبری ایرانیان موفق

 

اخبار مرتبط

راه هایی برای راه‌اندازی یک شرکت دارویی

با این کارها مشتری خود را نمک گیر کنید

راه های پولدار شدن از طریق فیسبوک

خلاقیت تفکر خود را تقویت کنید تا اعتبارتان بالا رود

نکاتی برای مدیریت مراسم ها و رویدادها

راه های پولدار شدن در ایران

برای رسیدن به موفقیت این موارد را حذف کنید

راهکارهای تبدیل شدن به خانم کارآفرین موفق

مهارت هایی که موفقیت شغلی را تضمین می کند

آشنایی با پروفسور مجید سمیعی

استراتژی هایی برای آنکه یک مدیر عامل کارکشته شوید

ایده های سودآور در صنعت عکاسی

معرفی رازهای موفقیت از زبان الیور کان

نکاتی برای نوشتن بهتر توضیحات محصول

معرفی انواع کسب و کارهای مختلف

نکاتی مهم برای شروع یک کسب و کار کوچک

موانع موفقیت کسب و کار در منزل

زندگینامه ماریا خرسند، بنیان گذار بلوتوث

راه های به دست آوردن هنر مذاکره

گام هایی برای رسیدن به یک برنامه کاری موثر

ایده های احمقانه که به کسب و کار‌های میلیونی تبدیل شدند

سه درس موفقیت در کسب و کار از زبان ثروتمندترین مرد چین

راه های حفظ پول برای کارآفرینان

نکاتی مهم در بازاریابی برای کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک

در این مواقع از شغل خود استعفا دهید

دلیل سرمایه گذاری نکردن مدیران بر مسئولیت های اجتماعی

راه های ساده پول درآوردن

ویژگی های مشترک افراد موفق

لزوم تغییر نقش مدیران امروزی در پنج بخش کلیدی

کسب و کارهای موفق در بازار ایران

کسب و کارهای که می توانید تک نفره راه بیاندازید

کسب و کارهای کوچکی که امروزه تبدیل به غول شدند

پرسودترین کسب و کارهای دنیا

راه های پولدار شدن از زبان وارن بافت

رازهای موفقیت از نگاه فیلسوف کار آفرین

با سرمایه زیر یک میلیون تومان در منزل کارآفرینی کنید

راه های ایجاد یک کار پردرآمد با سرمایه کم

فرمول موفقیت در کسب و کارهای خانگی

مصاحبه با جوان 19 ساله کارآفرین/ با 100 هزار تومان هم می توان کار کرد

کسب و کارهای خانگی پولساز اما بدون سرمایه

اگر دنبال یک کسب و کار هوشمندانه هستید، این مطلب را بخوانید

نکاتی از برانسون برای شروع کردن کسب و کار موفق

توصیه‌ های موفق‌ترین زن کارآفرین دنیا

آشنایی با انوع مالیات در سیستم حقوقی ایران

رازهای موفقیت برای داشتن رابطه عاشقانه

با این شغل ها پولدار شوید

فنون اساسی مذاکره در کسب و کار

رشته های پرمتقاضی اما بدون بازارکار!

راه هایی برای انجام معامله های بزرگ

راه هایی برای کسب و کار موفق در دوران رکود

نکاتی از ریچارد برانسون برای شروع یک کسب و کار موفق

آموزش راه اندازی یک کسب و کار میلیاردی

رازهایی برای نوآوری در کسب و کار

کارهایی که افراد موفق صبح ها انجام می دهند

اصول کلیدی برای رشد در کسب و کار

توصیه های عالی برای موفقیت در کسب و کار

درس های موفقیت از زبان ثروتمندترین مرد تاریخ آمریکا

نوآوری در کسب وکار را چه زمانی و چگونه باید به کار برد

بازگشت باران به تهران

با این 6 گام مسیر کارآفرینی را با فراز و فرودهای کمتری تجربه کنید

اگر این علایم را دارید حتما به مرخصی بروید

۶ راز موفقیت برای ارائه بهترین مصاحبه‌کاری

داستان کارآفرینی تبدیل سرمایه 400 دلار به 20 میلیون دلار

راهکارهایی برای داشتن آگهی خوب برای جذب مشتری و فروش

شما برای ثروتمند شدن به چه چیز نیاز دارید تا صفرهای بیشتری را جلوی رقم حساب بانکی خود اضافه کنید؟

اصول نگارش صحیح ایمیل حرفه ای ها در کسب وکار

۵ رکن موفقیت در کسب و کار به روش کریگ بالانتین

9 توصیه روانشناسانه که در کمترین زمان اعتماد خریداران را جلب کنید.

گذراندن تعطیلات به روش افراد موفق

چگونه شنبه ای شاد و پرانرژی داشته باشیم

متناسب با شغل مورد علاقه تان لباس بپوشید؛ نه شغلی که دارید!

عناوین روزنامه های امروز

با استفاده از این 9 مورد ارزش شخصی و عزت نفستان را در محل کار تقویت کنید

بالاترین حد افسردگی در این 10 شغل

چگونه در محل کار باجنبه و منطقی باشیم

10 راهکار برای اضافه کردن حقوقتان

6 اصل مهم موفقیت درکارآفرینی

چگونه محیط کار را برای کارکنان دلپذیر کنیم

با این نشانه ها اصلا ثروتمند نمی‌شوید

هفت روش بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

کارآفرین موفق را بیشتر بشناسید

چگونه به یک مدیر فراموش‌نشدنی تبدیل شویم؟

۵ رمز یک مدیر واقعی

اصول بازاریابی از "هری پاتر"

رقیب قَدَرم آرزوست!

تفاوت بازاریابی با فروش

موانع بر سر راه موفقیت فروش

قوانینی که کارآفرینان موفق شکسته اند

چند پیشنهاد برای فروش بهتر خدمات بیمه ای

13 مهارتی که هر فروشنده باید آنها را بداند

ترفندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

آیا مالک پروژه ناتمامی هستید؟

captcha