24   
شناسه خبر: 77549   
تاریخ انتشار: 1397/09/02 19:20
دلایل کمردرد که نمی دانید
دلایل کمردرد که نمی دانید
درد کمر و گردن که با تنش عضلانی و سردرد همراه هستند علائم اضطراب محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان موفق، کمردرد مشکلی شایع است که گاهی دلایل عجیبی باعث بروز کمردرد می شوند که در این مطلب به مهم ترین علل بروز کمردرد اشاره می شود.

اکثر مردم هر از گاهی در زندگی خود دچار کمردرد می شوند. اکثر اوقات مشکل کمردرد ناشی از مشکل جدی، مانند آرتروز یا شکستگی نیست. در حقیقت گاهی تشک تخت یا کفشها عوامل بروز کمردرد هستند. اگر کمردرد ناشی از نوعی آسیب دیدگی باشد یا بیشتر از چند روز طول بکشد، لازم است به پزشک مراجعه کنید. گاهی نیز برخی عادت های روزانه باعث بروز کمردرد میشوند، در ادامه به برخی از این عادت ها اشاره میکنیم:

*رژیم غذایی نامناسب و کمردرد

یکی از مهم ترین عواملی که باعث بروز کمردرد میشود، داشتن وزن نامتعادل است. متخصصین معتقدند اضافه وزن یا چاقی یکی از مهم ترین عوامل بروز کمردرد است. یک رژیم غذایی که دارای چربی و کالری زیاد ست، منجر به افزایش وزن میشود. افزایش وزن نیز باعث کمردرد و درد مفاصل خواهد شد.

*کمر درد بر اثر ورزش نکردن و عدم تحرک

تحرک نداشتن باعث افزایش وزن و بروز علائم کمردرد می شود. از طرف دیگر ورزش کردن باعث افزایش تون عضلانی شده و از کمر محافظت کرده و درد را کاهش میدهد. توصیه میشود دو تا سه بار در هفته تمرینهای قدرتی و قلبی و عروقی انجام دهید – به ویژه حرکاتی که باعث تقویت عضلات شکم و پشت میشوند و عامل اصلی کاهش کمردرد هستند. به علاوه یوگا و انجام حرکات کششی را نیز فراموش نکنید، زیرا میتوانند مفید باشند.

*خم شدن شانه ها به سمت جلو و بروز کمر درد

وضعیت بد در هنگام نشستن یکی دیگر از عوامل بروز کمردرد است. گوش های شما باید بالای شانه هایتان قرار بگیرد و شانهها، لگن و مچ پا نیز باید در یک راستا و روی هم قرار داشته باشند. خم کردن سر به سمت جلو یا گرد کردن شانهها به سمت جلو در هنگام کار با کامپیوتر یا نگاه کردن به صفحه موبایل منجر به بروز اسپاسم عضلانی خواهند شد و فشار زیادی به عصبها وارد میکنند. بنابراین لازم است در طول روز مراقب وضعیت نشستن خود باشید تا از بروز کمردرد پیشگیری کنید.

*کمردرد ناشی از صندلی کامپیوتر

هر زمانی که به مدت طولانی در یک وضعیت قرار داشته باشید، چه در حالت نشسته روی صندلی اداره و یا در حالت رانندگی پشت فرمان، ممکن است دچار کمردرد شوید. حتی ممکن است تماشای طولانی مدت تلویزیون یا دراز کشیدن طولانی مدت منجر به بروز کمردرد شود. تحرک یکی از مهم ترین عوامل برای تقویت عضلات و ایجاد وضعیت تعادل در بدن است. لازم است هر از گاهی حرکت کنید و قدم بزنید تا از بروز کمردرد پیشگیری کنید یا کمردرد خود را بهبود بخشید. هر 45 دقیقه از پشت میز خود بلند شوید و کمی قدم بزنید.

*کفش های کهنه علت کمردرد

همه می دانیم که کفش کهنه مناسب پا و کمر نیست. حتی بهترین کفشها هم میتوانند پس از مدتی تغییر کرده و منجر به بروز کمردرد شوند، بنابراین حتما کفشهای خود را پس از گذشت مدتی عوض کنید. کفشها پس از مدتی انحنای میانی خود را از دست میدهند و بر روی کمر تاثیر می گذارند و این امر منجر به بروز درد در ناحیه کمر و گردن خواهد شد.

*تشک کهنه علت کمر درد

تشکی که روی آن می خوابید باید دارای سطحی یکنواخت باشد و از تمام بدن محافظت کند. اکثر افراد بر روی یک تشک محکم و بالشت نرم دارای ارتفاع کم، راحت تر می خوابند. اگر زمانی که روی تشک میخوابید، بدن شما در آن فرو میرود زمان آن رسید تشک خود را تغییر دهید.

*علت کمر درد در زنان: استفاده از سوتین بدون بند

خانم هایی که داری پستان های بزرگ هستند، وزن بیشتری را تحمل می کنند و فشار بیشتری به ستون فقرات و قسمت فوقانی کمر آنها وارد میشود و این منجر به بروز مشکل و درد در این نواحی خواهد شد. پوشیدن سوتین دارای بند فشار این وزن را کاهش میدهد.

*علت کمردرد: حمل کیف سنگین

حمل برخی کیفهای سنگین و کوله بر روی شانه باعث بروز مشکل و انحنا در ستون فقرات میشود و این امر باعث کمر درد خواهد شد. مایکل، پزشک متخصص ارتوپدی، می گوید: در مورد بیمارانی که به علت کمردرد به مطب من مراجعه می کنند، همان ابتدا کیفی را که در دست دارند را با دقت نگاه می کنم. بنابراین توصیه میکنیم از کیفهای کوچک استفاده کنید تا سنگین نشوند؛ به علاوه اگر کیف دستی شما بزرگ است همیشه قبل از ترک خانه موارد غیرضروری داخل کیف را در خانه بگذارید و با خود حمل نکنید.

*سیگار کشیدن و کمر درد

ضررهای سیگار تنها به قلب و ریه ها محدود نمیشود. در حقیقت سیگار کشیدن اکسیژن رسانی به تمام سلول های بدن را مختل می کند و منجر به ضعیف شدن عضلات و در نهایت بروز درد شود. بررسی ها نشان داده اند افرادی که سیگار میکشند تا سه برابر بیش از دیگران در معرض ابتلا به کمردرد هستند.

*اضطراب و افسردگی و کمردرد

درد نوعی احساس جسمی و روحی محسوب می شود. درد کمر و گردن که با تنش عضلانی و سردرد همراه هستند، علائم هشدار دهنده اضطراب محسوب میشوند. در سال 2016 پژوهشی در این زمینه انجام شد و دادههای مربوط به 190 هزار نفر جمع اوری و مورد بررسی قرار گرفتند. در این بررسی محققان دریافتند افسردگی ارتباط مستقیم با کمردرد دارد. کنترل اضطراب با ورزش کردن، تغذیه مناسب، خواب کافی، مدیتیشن و صحبت کردن با دوستان و اعضای خانواده باعث بهبود کمردرد نیز میشود.

سلامت نیوز

اخبار مرتبط

اجرا شدن طرح دندانپزشک خانواده

این سردردها با مسکن بدتر می شوند

بیماری خود را از صورتتان تشخیص دهید

راه هایی برای جلوگیری از نفخ

خوراکی هایی که مانع آلزایمر می شوند

راهکارهای جلوگیری از آلرژی فصلی

آموزش درست مسواک زدن

معرفی نوعی چاقی عجیب

آب گشنیز بخورید، قندخونتان را کنترل کنید

رژیم‌غذایی موثر در حفظ کاهش وزن

کاربردهای مثبت بانک خون بندناف

آلزایمر در کمین الکلی‌ها

دلیل منجر شدن اضافه وزن به افسردگی

کاهش فشارخون در کمتر از 5 دقیقه

رابطه چاقی با خطر مبتلا شدن به سرطان

بازگشت بیماری ها با تغییرات آب وهوایی

تاثیر مثبت مصرف خشکبار بر کاهش وزن

راه هایی برای کاهش خطرات امواج موبایل

همکاری ایران و کوبا در حوزه سلامت

راه های سم زدایی از بدن

با این روش‌های طبیعی از سرطان پروستات جلوگیری کنید

دلیل موثر نبودن بعضی از رژیم‌های غذایی

همه چیز درمورد سینوزیت

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه تهران بر گاز خردل

هشدار به مادران شیرده؛ روی شکم نخوابید

راه های ساده برای پیشگیری از سرطان روده

هشدار؛ «ام‌اس» با طب سنتی درمان نمی‌شود

این ماده معدنی را حتما در پائیز مصرف کنید

خواص شگفت‌انگیز سیاه‌دانه

بیمه زنان خانه‌دار تحت پوشش تأمین اجتماعی ۳۱ درصد افزایش یافت

تاثیر زنجبیل در خلق و خو

شناسایی دارویی موثر در کاهش ۴۵ درصدی علائم افسردگی

در خانه آنتی‌بیوتیک‌های اضافی را مصرف نکنید

خطر مصرف نمک در بیماران مبتلا به ام اس

راه های درمان کمبود آهن در بدن

تاثیر آنتی‌بیوتیک‌ها در چاقی کودکان

همه چیز درمورد پولیپ بینی

تاثیر مهم غذای مادر شیرده بر نوزادان

راه هایی برای خلاص شدن از درد معده

اثر مخرب داروها بر بافت ریه

قابل پیشگیری بودن نیمی از سکته های مغزی

ورود گردشگران سلامت به ایران افزایش یافته است

محافطت از قلب با زعفران

افرادی که زیاد می‌ایستند این مطلب را بخوانند

تاثیر قهوه روی پوست

درمان خانگی و فوری برای سوختگیِ زبان

با بیماری یوئیت چشم بیشتر آشنا شوید

تاثیر مضر نوشابه بر بدن!

با آسپرین از لختگی خون پس از جراحی زانو جلوگیری کنید

تاثیر چاقی در تغییر شکل استخوان لگن کودکان

خارش بدن را جدی بگیرید

میوه را با پوست نخورید

خطر غذا دادن به نوزاد با قاشق دهنی

اقداماتی که والدین بعد از واکسن کودکان باید انجام دهند

آموزش ورزش‌هایی برای تقویت چشم

نشانه‌هایی برای تشخیص لکنت زبان

این "خوراکی‌ها" را در کوله‌پشتی دانش‌آموزتان بگذارید

تاثیر مفید شیر مادر درمقابل باکترهای مقاوم

توصیه ای برای سلامت چشم‌ها

معرفی انواع کمردرد و روش‌های درمان آنها

راهکاری برای بحران "مقاومت آنتی‌بیوتیکی"

روش هایی جدید برای مقابله با باکتری‌های مقاوم

بیماری‌های مرگ آور برای زنان

خطر ابتلا به زوال عقل با فشار خون دوران بارداری

برخلاف تصور عموم، واکسن آنفلوآنزا بیمای زا نیست

همه چیز درمورد ارتباط میوه با دیابت

خطر استفاده از هدفون برای گوش

"قلنج" خود را نشکنید

با این شربت خانگی آلزایمر را از خود دور کنید

تیپ بدنی خود را با این روش ساده تشخیص دهید

روش جدید برای درمان مشکل بی‌خوابی

واکسن‌هایی که برای بیماران دیابتی ضروری است

درمان "اختلال دو قطبی" با رژیم غذایی

راه تشخیص حساسیت فصلی از سرماخوردگی

راه جدید درمان دیابت با داروی کاهش وزن

راه های ساده برای سم زدایی سریع بدن

درمان کم خونی و فقر آهن با تغذیه مناسب در دوران بارداری

تشریح نحوه زندگی سالم یک سالمند

علائم هشدار دهنده بیماری ریوی

معضل سردرد به آسانی درمان نمی شود

هشدار؛ گرفتگی صدا را جدی بگیرید

هشدار جدی پزشکان به علاقمندان ته‌دیگ سیب زمینی

خاصیت ماست برای سلامتی

تاثیرات مخرب دود سیگار بر نوزادان

فوایدی درباره ویتامین «کا» که احتمالا نمی‌دانید

بیماران دیالیز نگران نباشند؛ رفع مشکل کمبود محلول دیالیز صفاقی در کشور

دردهایی که باید آنها را جدی گرفت

روش های درمان خانگی گرفتگی بینی

مهم‌ترین بیماری‌هایی که سلامت زنان را تهدید می‌کنند

captcha