16   
شناسه خبر: 77912   
تاریخ انتشار: 1397/09/19 19:20
نمایشگاه اتوکام امسال اصفهان پرشورترین نمایشگاه استارتاپ‌های این شهر بود
گزارش کانکتیت از بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان
گزارش کانکتیت از بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان
نمایشگاه اتوکام اصفهان محل ارائه آخرین دستاوردهای شرکت‌های بزرگ و همچنین استارتاپ‌های اصفهانی بود.

به گزارش پایگاه خبری ایرانیان موفق به گزارش کانکتیت، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۹ شب پذیرای بازدید کنندگان بود. امسال حدود ۸۰ استارتاپ و ۱۳۰ شرکت دست‌آوردهای خود را به نمایش در آوردند که این شرکت‌ها عموما در حوزه‌های سخت افزار، نرم افزار، خدمات دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، شبکه‌های داده و امنیت تبادل اطلاعات، مخابرات، اینترنت، آموزشی و پژوهشی فعال هستند.

روند ثبت نام:

نحوه ثبت نام از طریق سایت autocom.ir انجام می‌شد سپس در قسمت ثبت نام مخصوص استارتاپ‌ها به صفحه ثبت نام در سایت ایوند هدایت می‌شدند و پس از انتخاب غرفه یا استند خود مبلغ آن را واریز می‌کردند.

سه روش انتخاب وجود داشت، انتخاب اول یک غرفه جزیره‌ای که ۱۲ متر مربع بود با ۵ میلیون تومان، انتخاب دوم استند بزرگ با میز ۸۰*۱۲۰ با قیمت ۵۵۰ هزار تومان و انتخاب آخر استند کوچک با میز ۶۰*۸۰ با هزینه ۳۵۰ هزار تومان اما در صورتی که یک ماه زودتر ثبت نام انجام می‌شد از هزینه اسنتدها ۵۰ هزار تومان تخفیف داده می‌شد. البته کانکتیت به سبب حضور در سید استارز و انتخاب به عنوان ۶ تیم برتر شهر اصفهان نیز شامل تخفیف دیگری نیز شد.

در هفته‌ی منتهی به شروع نمایشگاه افرادی تحت عنوان اکانت منیجر به هر استارتاپ معرفی شدند که رابط بین استارتاپ با دبیر اجرایی نمایشگاه محسوب می‌شدند. طراحی استند به صورت ثابت جهت درج اطلاعات هر استارتاپ در اختیار آنها قرار گرفت (مانند نمایشگاه الکامپ ۹۷) تا همه‌ی آن‌ها در نمایشگاه و در نگاه اول به یک فرمت و یکپارچه نشان داده شوند.

داخل نمایشگاه:

اولین سالن (سالن ورودی) به جهت حضور استارتاپ‌ها هوشمندانه انتخاب شده بود و اسم آن نیز که به سالن فرصت‌های اتوکام معروف شده بود.

طبق آمار سال گذشته کّل آمار بازدید از این سالن ۳۸ هزار نفربوده که به نظر می‌آید امسال نیز از سال گذشته کمتر نبوده است. به صورت میانگین روزانه حدود ۵۰ تا ۷۰ مراجعه کننده از سرویس کانکتیت بازدید کرده و به این ترتیب، کانکتیت توانست طیف مختلفی از کسب و کارها مانند هتل، رستوران، کافه، آموزشگاه و … را به سمت کانکتیت جذب کند.

در این میان نیز بازدید مسئولانی همچون دکتر احمدیان مدیرکل نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر کامران و فولادگر نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، نوروزی شهردار شهر اصفهان، مهندس اثنی عشری رئیس سازمان صنفی رایانه‌ای کشور، مهندس اطرج رئیس سازمان صنفی رایانه‌ای شهر اصفهان، مهندس اصغر آذربایجانی قائم مقام سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان، زنجانی معاون فضای مجازی و مشاور مدیرکل صدا و سیما اصفهان، مهندس میرهادی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، حسام میرآرمندهی رئیس و بنیانگذار کافه بازار و جمعی از افراد شورای شهر اصفهان از سالن فرصت‌های اتوکام بازدید کردند. اما در این میان نیز سرمایه گذارانی همچون کارن کراد و دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز حضور فعال داشته و با بعضی از استارتاپ‌ها وارد مذاکره شدند.

حواشی:

در خلال برگزاری نمایشگاه در این ۵ روز برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده بود از جمله گارگاه فریلنسینگ اصفهان که با همت پونیشا برگزار شد، بیست و یکمین استارتاپ گرایند اصفهان با حضور کیارش عباس زاده موسس و بنیانگذار زودفود (اسنپ فود فعلی)، ارائه (پیچ) ۱۲ استارتاپ برتر نمایشگاه، گارگاه تجربه شکست و … که جمعا به ۲۱ مورد می‌رسید.

به همین جهت تیم کانکتیت از مهندس محمد کرمانی مدیر فضای کار اشتراکی آبی سفید و مهندس اطرج رئیس محترم سازمان صنفی رایانه ای استان اصفهان مسئولان اجرایی این نمایشگاه تشکر ویژه‌ای را دارد.

این در حالی است که تیم کانکتیت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکامپ تهران و اولین نمایشگاه الکامپ اصفهان (تکنولوژی و نوآوری و استارتاپ ها) امسال نیز شرکت کرده بود اما هیچکدام به پویایی نمایشگاه اتوکام نبود.

### پایان خبر رسمی

captcha